MEGAFONIA MUSICAL: “MALSON ABANS DE NADAL” + “ALLÒ QUE EL VENT S’ENDUGUÉ”

LES BANDES SONORES

Les bandes sonores, abreujades com a BSO o en anglès OST (original soundtrack) són el conjunt de paraules, sons i música que acompanyen una pel·lícula, tot i que normalment fem servir l’expressió per parlar  de la música al cinema. Aquesta música sol ser composta expressament per a cada pel·lícula, complint com a funció la de potenciar aquelles emocions que intenten transmetre les diferents escenes visuals. Sabíeu que en els seus inicis les bandes sonores eren interpretades per músics en directe? No va ser fins l’any 1927 que la productora Warner Bros va produir el primer film musicat, El cantant de jazz”, obrint la porta a un món fascinant per als compositors. Aquesta setmana escoltarem dues precioses bandes sonores!

Per entrar tindrem una de les cançons de la BSO “Malson abans de Nadal”, de Henry Sellick i Tim Burton. La composició de la banda sonora d’aquesta pel·lícula d’animació de l’any 1993 va ser encarregada a un dels compositors de BSO més reconeguts i guardonats: Danny Elfman. De l’amistat entre Elfman i Burton han sortit increïbles creacions com “Eduardo Manostijeras”, “Sleepy Hollow”, “Big fish”, “Charlie i la fàbrica de xocolata” o “Beetlejuice”, totes elles molt interessants de veure… i d’escoltar! Moltes gràcies a l’Aleix Argudo (1r) i la seva mare Tania per enviar-nos aquesta proposta!

Per sortir recordarem una de les BSO més famoses de tots els temps; la “Cançó de Tara”, inclosa a la BSO d’ “Allò que el vent s’endugué” (“Gone with the wind”). Estrenada l’any 1939 i dirigida per Victor Fleming, l’argument de la pel·lícula és una adaptació de la novel·la de 1936 de Margaret Mitchell amb el mateix títol. En la 12.ª edició dels Premis Òscar es va endur ni més ni menys que 10 estatuetes, entre les quals destaca la de millor actriu de repartiment per a Hattie McDaniel, que es va convertir així en la primera persona negra en rebre’n una. “Allò que el vent s’endugué” va tenir un èxit impressionant de públic; si s’ajusten els seus ingressos d’acord amb la inflació segueix sent la pel·lícula amb el major èxit en taquilla de la història. Gràcies a l’Esther Riambau, mare d’en Jordi i en Roger Ribas (P4 i 2n) per aquesta proposta nostàlgica!

Ja heu visitat la llista d’Spotify de la Megafonia Musical? Només heu de seguir l’enllaç i hi podreu escoltar totes les cançons que han sonat, fins i tot aquestes dues bandes sonores!