MEGAFONIA MUSICAL: “HIGHWAY TO HELL” + “VIAJE A LOS SUEÑOS POLARES”

PER SANTA CECÍLIA Rock I Pop!

Després de la primera setmana de cançons escollides per vosaltres tenim la bústia plena de suggeriments per a les properes setmanes: moltíssimes gràcies a tots! Hem rebut una autèntica allau de propostes, ben variades i originals, que aniran sonant setmana rere setmana. Potser haureu de tenir una mica de paciència per sentir la vostra cançó, però us assegurem que els descobriments valdran la pena! Aquesta setmana…va de famílies i d’estils!

Els Gambús – Conde (en Jan i el Biel de 2n, la Marta tutora de 5è i la Laia de 6è) ens han proposat una cançó molt estimada per ells.  “Highway to hell” (1979) és la cançó que dóna nom al sisè àlbum de la banda australiana AC/DC, referents en el gènere del hard-rock. La guitarra elèctrica, la bateria i la característica la veu potent i d’amplíssim registre vocal dels AC/DC són una bona manera d’endinsar-se en aquest estil. Convertim també aquesta proposta en homenatge ja que aquest cap de setmana ens ha deixat Malcolm Young, guitarrista i fundador de la banda.

Per la tarda el Josep Maria i l’Elena, pares de l’Anna i la Selma García Sanz (6è i 4t d’ESO) ens proposen escoltar  “Viaje a los sueños polares” del grup Family. Tot i la seva curta trajectòria els Family van col·laborar durant la dècada dels 80 a establir les bases per al sorgiment de l’indie pop a Espanya en l’època de la “Movida madrileña”. El terme “indie” sol aplicar-se a aquells grups o artistes que no formen part dels corrents culturals de masses (o mainstream) i que produeixen la seva música sense tenir en compte la seva influència. El concepte “indie” està relacionat també amb l’actitud “fes-ho tu mateixa” i la capacitat de treballar fora de les lògiques de les companyies de la indústria cultural. El so de la música indie i pop, com ens diuen els García – Sanz, està ple de melodies i arranjaments molt senzills però amb capacitat de transportar-nos més enllà de la rutina, de viatge a països imaginaris. Esperem que en gaudiu tant com nosaltres!