Club de lectura:”La casa de l’àngel de la guarda”

Dilluns passat un grup d alumnes de 1r ESO i de forma voluntària van formar part d un club de lectura al voltant de la novel.la La casa de l ‘àngel de la guarda de la Kathy Clark. Vs ser conduït i dinamitzat per l Àlex Gimeno i va ser una estona molt agradable on vam compartir impressions i emocions sobre el llibre q havíem llegit.

Fabriquem els nostres propis exercicis

Aquesta setmana els tres grups d’Autoaprenentatge de 1r d’ ESO han hagut de fabricar exercicis sobre aspectes de gramàtica i ortografia que havíem descobert que ens portaven a fer sovint errades als escrits (diferència entre em i hem, s’havia i sabia, a i ha, pel o bé per l’…)
Un cop treballats tots els conceptes per tal de tenir-ho clar han hagut de treballar per fer exercicis que havien de resoldre els seus companys. No era una tasca fàcil, doncs calia fer exercicis ben plantejats, que ajudessin a practicar i a consolidar allò treballat, però alhora havien de ser distrets, originals,.i molt,molt ben redactats.
Aquí els teniu resolent la feina que els havien proposat els companys-profes.
El fet de treballar de forma cooperativa ha fet que amb els companys calgui raonar, pensar i consensuar la solució correcta. Cal que s’ajudin entre ells i per tant ,el rendiment i els resultats són millors.

Dictat de paret…

A continuació us expliquem com hem fet una activitat a llengua els alumnes de 1r d’ESO.
Dictat de paret
Es penja a la paret de l’aula un full  amb el text que cal copiar. Els alumnes formen parelles: l’un fa de missatger i l’altre d’escriba.
El missatger de cada parella va a la paret, memoritza un fragment del text i retorna a la taula per dictar-lo. En un moment donat cal canviar els papers de la parella.
Ha estat una feina d’ortografia intensa i ….divertida!!! Repetirem!!!

UNA HISTÒRIA PREHISTÒRICA

A l’optativa de narracions hem fet diversos texts sobre una aventura de la Prehistòria i després de presentar-los els hem corregit. Després, hem fet uns esbossos per fer un mural com si pintéssim a les parets d’una cova. Hem dibuixat figures amb carbonet, sanguina i algunes pintures per imitar els colors que feien servir aquella època. Hem fet els murals en grup arrugant un paper d’embalar de mides grans. Els resultats han sigut espectaculars i ens ho hem passat molt bé fent aquest treball!!

Emma Gómez i Berta Junyent

Hamlet

El passat dimarts 5 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana, acompanyats per la professora Teresa Besora, van anar al Teatre Lliure de Gràcia a veure l’obra de teatre Hamlet.

En aquesta nova versió, l’obra cèlebre del dramaturg anglès William Shakespeare ha estat adaptada i dirigida pel Pau Carrió. El director barceloní planteja un Hamlet molt fidel al text original que compta amb una escenografia innovadora que sorprèn i permet als espectadors gaudir de l’essència de l’obra shakespeariana. Immersos en una evident putrefacció i corrupció del regne, l’abús dels opressors, els insults dels superbs, l’amor menyspreat, la lentitud de la justícia, la mesquinesa del qui mana, la violència dels indignes contra el mèrit pacient i la venjança són alguns dels gran temes que marquen el transcurs d’una obra que es postula con una de les més ben valorades de la temporada 2015-2016. Els actors, Pol López, Eduard Farelo, Xicu Masó, Rosa Renom, Marc Rius, Maria Rodríguez i Pau Vinyals són els encarregats de representar una obra que posa a prova, un cop més, la profunditat psicològica humana.
Per altra banda, el passat divendres 3 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana i alguns alumnes de primer de Batxillerat, en aquesta ocasió, es van desplaçar al Teatre Lliure de Montjüic on van poder veure l’obra A Teatro con Eduardo d’Eduardo de Filippo, una divertida immersió en l’art del teatre i la veritat de la ficció servida per una companyia de teatre i un il·lusionista que ha tingut una acollida immillorable a la cartellera del teatre situat a Montjüic.
El reconegut director Lluís Pasqual ha aconseguit una posada en escena àgil i plena de fantasia gràcies a un elenc de 10 actors, entre els quals s’inclouen Laura Aubert, Jordi Bosch, Ramon Madaula i Mercè Sampietro, que es desdoblen en una vintena de papers.

Guillem F.

CfTsuahWIAEK1zc CfTsub1XIAIepui

20160405_192112 20160405_192242

Segon premi Sambori Òmnium per a la Clàudia Pérez

Ahir dijous,18 de març, uns quants alumnes de l’escola van assistir als Premis Sambori Òmnium. Entre ells l’alumna Clàudia Pérez va obtenir el segon premi de la seva categoria amb el seu relat Mirar-la. Ara cal esperar  la final de Catalunya.

Moltes felicitats a tots els participants.

IMG_4104

Participació en la III Mostra de Treballs de Recerca al Batxillerat organitzada per Trams

Dimarts 23 es va celebrar la III Mostra de Treballs de Recerca al Batxillerat que organitza la Fundació Tr@ms a l’auditori de Cornellà.

Per aquesta mostra l’escola va presentar dos treballs:

Verboten. Cinc vides i un mur, de la Claúdia Pérez i Disseny i construcció d’un automòbil solar fotovoltaic, de l’Albert Ybarra. Els dos treballs van ser representats amb uns pòsters en el vestíbul de l’auditori i, a més a més, el treball de la Claúdia va ser un dels seleccionats per ser exposat davant de més de 750 alumnes de 1r de Batxillerat que hi van assistir.