SORTIDA A COLLSEROLA

El passat 9 de novembre, les dues classes de 4t d’ESO vam fer una sortida d’un dia sencer a El Papiol (Baix Llobregat), amb l’objectiu de fer cohesió de grup.
A les 9 hores del matí, vam agafar un tren a l’estació de Sants que ens va portar fins allà. Al baixar del tren, vam caminar durant una estona per creuar el poble, vam veure el castell i fins arribar a les Escletxes, on ens vam aturar per fer una sèrie d’activitats de dinàmiques de grup, en les quals havíem de treballar conjuntament per assolir el nostre objectiu.
Durant la segona part del recorregut, vam poder gaudir molt més de la natura i vam arribar al nostre destí, el punt geodèsic del Puig Madrona. Després de dinar a l’esplanada de l’ermita de la Salut, vam continuar les activitats i ens vam acomiadar amb una cançó.
Ha sigut una experiència genial, que ha agradat a tot el curs, ja que va fer cohesió de grup d’una manera molt lúdica.

Comencem un nou curs 17-18

Els alumnes de l’ESO ja han començat el curs rebuts pels seus tutors. Els desitgem que tot els vagi molt bé i aprenguin molt!!!

Col·laboració amb l’ONG Alkaria

El projecte guanyador d’aquesta any dins de la matèria d’emprenedoria ja s’està materialitzant. Recordem que es va projectar la col·laboració amb l’ONG Alkaria per instal·lar una placa solar a Koundara Kaba, un poble del Senegal amb el qual l’escola col·labora des de fa temps. També s’aprofitarà per posar llum exteriora l’escola d’allà.Seràla primera escola amb llum del poble.

Un grup de representants de l’ONG hi ha anat i Proa ja és present en aquell indret.

Visita al Museu d’Història de Catalunya

El passat dimecres dia 1 de març, els alumnes de 4rt d’ESO vam visitar des de l’àrea de Socials el Museu d’Història de Catalunya, Durant un parell d’hores vam recórrer les sales dedicades al segle XIX i a la industrialització i vam participar d’una activitat la finalitat de la qual era cercar informació sobre personatges de l’època i posar-nos a la seva pell, tenint en compte la seva classe social i el treball que realitzaven.
Una sortida molt profitosa per aprendre i reforçar coneixements!

Visita a la fira Yomo

Els alumnes de 4t d’ESO que cursen la matèria  optativa de Tecno-Tic van visitar el passat dimarts dia 27 de febrer el Saló YOMO. YOMO ha sigut en una enorme exposició de ciència i tecnologia enmarcada en en Mobile World Congress . Amb espectacles de teatre en viu, tallers interactius i dotzenes d’activitats pràctiques on els alumnes van poder veure aplicacons de la tecnologia mòbil i la robòtica.

H4CKING TH3 C0D3

Els alumnes de 4t d’ESO hem estat unes quantes sessions desxifrant el codi genètic.

Sense saber ben bé què era, el Quim ens va proposar desxifrar una sèrie de lletres consecutives, ordenades d’una forma desconeguda. Tot i que al principi ens va semblar molt estrany, donant-li un parell de voltes i col·laborant entre equips hem pogut resoldre el codi satisfactòriament.

No hi ha res millor que el treball en equip! Niremberg i Khorana estarien orgullosos de nosaltres per haver replicat el seu descobriment del 1961.

El procés del muntatge de la nova caseta del pati

Uns alumnes de 4t d’ESO van ajudar a muntar la nova caseta de fusta que hi ha al pati gran. A continuació ens expliquen com ho van fer.

Primer vam llegir les instruccions i subratllar el més important. Quan vam obtenir el material vam separar cada part en grups i vàrem revisar que estigués tot i en bon estat.

Un cop vam tenir-lo tot organitzat, vàrem començar a fer el terra de la caseta,les parets i per últim el sostre.

Un cop vam tenir tota l’estructura de la caseta, ens vàrem partir en dos grups, uns ens vam posar a envernissar-la per protegir-la de la pluja i la temperatura i també perquè quedés més maca. Mentrestant, els altres companys anaven fent les finestres i els últims retocs del sostre.

Participem en la setmana de la Codeweek

Aquesta setmana és la Codeweek, de la qual ja us vam parlar en una entrada del mes passat.

Hi estem participant des de l’optativa de 4t d’ESO Tecnologies de la Informació i Comunicació. Concretament, els alumnes estan desenvolupant i programant una aplicació mòbil que permeti calcular qualsevol de les tres magnituds del MRU (Moviment Rectilini Uniforme).

Podeu descarregar l’app a: FísicaMRUApp

Per si voleu veure com està feta:

Comencem el projecte de la nostra app

Els alumnes de 4t d’ESO que fan l’optativa de Tecno-TIC han començat el seu projecte on crearan una aplicació mòbil. Primer de tot s’han constituït com a empresa i han començat la creació del que serà la seva web empresarial on es recollirà tot el desenvolupament del projecte.

Com a exemple us poso la web que vam presentar al concurs que fa MSchool el curs passat  i a mida que anem construint les d’aquests curs ja les anirem posant.

app

Comencem el nou curs 2016-2017

Un any més comença un nou curs i aquest any serà encara més especial en motiu de la celebració del 50è aniversari.
Els alumnes d’ESO ja estan ubicats a les seves aules.

A dos quarts de deu han entrat els alumnes de 2n de Batxillerat que aquest any han estrenat les seves aules pintades amb nous colors.

I finalment a les 10 s’ha fet l’acte de benvinguda i inauguració del curs als alumnes de 1r de Batxillerat.