Porta corredora

Aquest projecte l’han realitzat els alumnes de 3r d’ESO entre els mesos de maig i juny d’aquest curs 16-17. Fent servir fusta com a material principal, es tractava de construir un mecanisme on a partir de la posada en funcionament d’un motor elèctric, s’obrís una porta corredora amb l’ajut d’un sistema de vareta enroscada. Canviant la polaritat de les connexions o bé fent servir un commutador de dues posicions, es pot girar el sentit del motor i fer per tant que la porta es pugui obrir o tancar.

Els vídeo que trobeu a continuació mostra el funcionament dels nou projectes realitzats.

porta corredora from Escola Proa on Vimeo.

Projecte de tecnologia

Màquina d’efectes encadenats

Aquest projecte l’han realitzat els alumnes de 3r d’ESO entre els mesos de gener i abril d’aquest curs 16-17. A partir de materials senzills i fàcils d’aconseguir, com per exemple cartró, fusta i plàstics, i intentant reutilitzar-los en la mesura del possible, es tractava de construir una màquina on a partir del llançament d’una esfera metàl·lica o bales de vidre, aquestes produirien una sèrie d’efectes consecutius i en cadena, com ara baixar per una rampa, bolcar unes fitxes de dominó, encendre uns llums o bé activar un motor el qual a la seva vegada accionaria algun altre mecanisme.

Els vídeo que trobeu a continuació mostra el funcionament dels catorze projectes realitzats.

MAQUINES TECNOLOGIA from Escola Proa on Vimeo.

Mandales al pati

Els alumnes 3r ESO B han posat en pràctica els coneixements de geometria de Visual i Plàstica per crear un Mandala amb guixos de colors. És un treball cooperatiu  basat en la idea de Mandalà tibetà: formes geomètriques emmarcades en un cercle  i que esdevenen efímeres, ja que la forma i color desapareixeran per l’erosió i el clima. Ens conviden a reflexionar  sobre la impermanència de la vida.

Comencem el nou curs 2016-2017

Un any més comença un nou curs i aquest any serà encara més especial en motiu de la celebració del 50è aniversari.
Els alumnes d’ESO ja estan ubicats a les seves aules.

A dos quarts de deu han entrat els alumnes de 2n de Batxillerat que aquest any han estrenat les seves aules pintades amb nous colors.

I finalment a les 10 s’ha fet l’acte de benvinguda i inauguració del curs als alumnes de 1r de Batxillerat.

Activitat Lip Synch

Els alumnes de 3r i de 4rt d’ESO, durant la darrera classe d’anglès van fer un lip synch. Els nanos feien veure que cantaven una cançó d’un grup que havien triat i a sobre feien coreografies. Al final vam votar el grup que més ens va agradar. Els nanos s’ho van passar molt bé i va ser una manera ben maca de tancar el curs!

A 3r va guanyar el Pau Carreño i a 4rt el grup de nois que van interpretar “baby” del Justin Beaver (Castel & Co).

Gràcies!

Entrega de diplomes als millors participants de les proves Cangur de matemàtiques

Aquesta setmana s’ha fet entrega a les classes d’ESO d’un diploma acreditatiu als alumnes que han quedat classificats en les millors posicions de cada classe, concretament que només tenen per davant seu, un 5% del total d’alumnes de la seva edat presentats.

Moltes felicitats per aquests magnífics resultats!

3r d’ESO ja volta per Navarra

Dilluns van marxar els alumnes de 3r d’ESO de colònies cap a Navarra. Aquí us mostrem alguna de les imatges que ens han fet arribar.

Participació a la III Mostra de Recerca Científica a l’ESO

Avui dijous els alumnes Sergi T, Pau M. i Francesc M. de 3r d’ESO han assistit a la III Mostra de Recerca Cintífica a l’ESO organitzada des del Dept. Col·labortiu de Ciències de la Fundació Trams i que ha tingut lloc a l’escola Fundació Llor de Sant Boi del Llobregat.

Els tres alumnes han presentat la seva recerca Quantitat de sucre en les begudes light  on han fet un estudi sobre quina quantitat de sucre tenen les begudes de les marques Coca-Cola, Pepsi, Fanta, Nestee i Red Bull. Han mesurat la concentació de sucre en  mg/ml i el % en massa del residu sòlid que ha quedat després d’evaporar el líquid de cadascuna de les llaunes. L’assaig s’ha fet amb la beguda normal, la light i la zero de cada marca.

Com a conclusió han extret que, evidentment les begudes normals són les que més quantitat de sucre tenen i de les marques analitzades la Coca-cola és la que més quantitat en té. Per altra banda, contràriament a la seva hipòtesi on les begudes zero no haurien de tenir sucre, els resultats obtinguts han mostrat que  les begudes Zero presenten més sucre que les begudes Light.

Proves cangur 2016

Avui dijous 7 d’abril l’escola Proa celebra les matemàtiques amb les proves Cangur.
Els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO al llarg del matí faran les proves Cangur amb tota la classe a l’escola, mentre que alguns alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de batxillerat estan fent les proves Cangur al Campus Nord de la UPC.

IMG-20160407-WA0011

Molta sort a tothom i endavant amb les matemàtiques!