Comencem un nou curs 17-18

Els alumnes de l’ESO ja han començat el curs rebuts pels seus tutors. Els desitgem que tot els vagi molt bé i aprenguin molt!!!

Creixement de cristalls

Els nois i noies de 2n d’ESO hem estat treballant les dissolucions al laboratori. Hem fet dissolucions saturades de clorur sòdic i hem obtingut cristalls de sal deixant evaporar el dissolvent, tal com passa a les salines.
Hem après la importància del temps i el repòs en la formació d’un bon cristall.
Aquí teniu una mostra dels nostres cristalls vistos a través de la lupa binocular.​

Colònies a la neu de 2n d’ESO

Demà ja tornen de Queixans els alumnes de 2n d’ESO on ha gaudit d’una neu recent caiguda.

Let It Snow 2 | Segona part de l’Esquiada | 2n ESO | Escola Proa from Quim on Vimeo.

TALLER D’ARQUEOLOGIA AL COSTAT DE L’HORT

El passat divendres, vam tenir la sort de poder fer una activitat dinàmica a l’aire lliure. La Laia, una amiga del Marc ens va fer una petita xerrada sobre l’arqueologia. Després vam anar a l’hort on ens havien preparat un jaciment i on vam excavar com autèntics arqueòlegs, després vam passar a l’interior del laboratori per fer la tasca més difícil, la de restauració. Allà vam intentar ajuntar les peces de les troballes amb cinta i finalment, amb molt d’esforç ho vam aconseguir.

Mannequinchallenge de 2n ESO B

La classe de 2n d’Eso B, hem fet un #mannequinchallenge a l’hora de tutoria. L’hem organitzat entre tota la classe. Ha consistit en què tothom, havia d’estar quiet, i la càmera anava passant per tota la classe, com si entréssim dintre d’una fotografia.  Després, hem editat el vídeo amb una música.

Joana Suñé.

VID-20161128-WA0000 from Escola Proa on Vimeo.

Visita al Museu de Matemàtiques – MMACA

Divendres 18 els alumnes de 2n d’ESO vam visitar el Museu de Matemàtiques que té exposició a Cornellà, a la segona planta del Palau Mercader dins el parc de Can Mercader. Aquí teniu el link: http://www.mmaca.cat/
Va ser un matí d’escalfar-se el cap amb tants enigmes matemàtics! Està bé això de fer matemàtiques sense pissarra 🙂
Visita moolt recomanada. Aneu-hi!

Experièncias sobre densitat

Els alumnes de 2n d’ESO, a l’hora de laboratori, hem treballat les densitats dels líquids i hem fet un experiment. Hem fet columnes de líquids de diferents densitats, ordenades de forma que a baix hi havia el més dens i els de més amunt tenien menys densitat i les hem aprofitat per conèixer les densitats d’alguns sòlids.

Núria N.

EIXOS CRONOLÒGICS!

A 2n d’ESO en el començament d’aquest curs, a socials, en lloc de començar fent teoria, hem decidit fer un eix cronològic usant una pàgina web. L’eix cronològic comença amb la fundació de Roma i acaba amb la caiguda de l’Imperi romà. Aquesta pàgina web és bastant completa i els alumnes hem pogut fer uns eixos cronològics amb moltes imatges.  Després d’acabar-los, els hem imprès i els hem donat al Marc Salcedo, el nostre professor de socials, que de cara a les avaluacions ens els tornarà i serà una manera més senzilla d’estudiar la història romana.

David Cadenas

COMENCEM EL FRANCÈS

Aquest any hem començat segon d’ESO i junt amb aquest curs, Francès!

De moment estem fent les regles de la fonètica, la pronunciació és bastant difícil, que si les nassals, les vocals consonants, per cada quatre lletres només en pronuncies una! Malgrat aquesta dificultat, el francès sembla una llengua molt interessant, em sorprèn que coneguem tan poc d’una llengua que es troba tan a prop… Crec que parlo en nom de la classe quan dic que tots tenim ganes d’aprendre’n!

Max Puente Piró

Col·laborem amb els Pallapupas

Des de la matèria d’ètica, el curs passat volíem ajudar d’alguna manera a la gent que ho necessités. Ens vam proposar canviar el món. Vam fer molta pluja d’idees i vam veure moltes iniciatives d’arreu del món.
Després de buscar idees per canviar el nostre món més proper, vam estar pensant en organitzacions benèfiques i ens vam decidir per ajudar el pallapupas, una ONG que intenta que l’estància a l’hospital dels nens i gent gran no sigui tan dura. Vam mirar com podíem ajudar-los, ells ens van proposar oferir uns nassos de pallasso a canvi d’un donatiu i destinar aquest beneficis a omplir de Pallapupas els hospitals i residències de Catalunya.
A partir d’aquesta mateixa setmana ens trobareu demanant la vostra col·laboració al carrer Almeria i per l’escola en general. No patiu que ens reconeixereu bé!

papa

Els pallapupas:
Els Pallpupas són professionals amb una carrera d’actor/actriu. Molts d’ells també són professionals de la medicina. La seva funció és fer que l’estància a l’hospital del nens i gent gran no sigui tant dura, per això van d’habitació a habitació disfressats de pallassos per fer riure o alegrar els nens i gent gran. Alguns també entren a quiròfan amb els nens i nenes.

El seu LINK : http://pallapupas.org/

Lola, Roc i Sergi en nom de tot 2n d’ESO