IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dimecres dia 1 de març va tenir lloc la IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams a l’auditori de Sant Cugat. Aquest any han presentat el seu treball la Marina Ruiz,”Trobant nous camins cap al cervell” i l’Elena Stan amb “Umbre”. L’Elena, a més a més el va exposar a l’auditori. Totes dues alumnes van fer molt bé la seva exposició.

Versions i homenatges del món de l’art

A l’assignatura de Fonaments de l’Art II els alumnes de 2n de Batxillerat han fet versions d’obres  del neoclassicisme i el romanticisme a través de la fotografia. Han aportat una mirada nova als inicis de l’art contemporani amb les eines i recursos  actuals, convertint l’activitat en un autèntic homenatge als artistes del passat.

Comencem el nou curs 2016-2017

Un any més comença un nou curs i aquest any serà encara més especial en motiu de la celebració del 50è aniversari.
Els alumnes d’ESO ja estan ubicats a les seves aules.

A dos quarts de deu han entrat els alumnes de 2n de Batxillerat que aquest any han estrenat les seves aules pintades amb nous colors.

I finalment a les 10 s’ha fet l’acte de benvinguda i inauguració del curs als alumnes de 1r de Batxillerat.

Entrevista a Joel P, finalista pels premis Recerca Jove de Barcelona

El treball de recerca del Joel P Passejant entre formigues ha estat seleccionat per passar a la final de la Recerca Jove de Barcelona que tindrà lloc el proper dissabte dia 18  al Parc de la Ciutadella.

Des del programa Ràdioescola de  l’emissora Sants3 Ràdio se li ha fet una entrevista que us deixem a continuació.

Hamlet

El passat dimarts 5 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana, acompanyats per la professora Teresa Besora, van anar al Teatre Lliure de Gràcia a veure l’obra de teatre Hamlet.

En aquesta nova versió, l’obra cèlebre del dramaturg anglès William Shakespeare ha estat adaptada i dirigida pel Pau Carrió. El director barceloní planteja un Hamlet molt fidel al text original que compta amb una escenografia innovadora que sorprèn i permet als espectadors gaudir de l’essència de l’obra shakespeariana. Immersos en una evident putrefacció i corrupció del regne, l’abús dels opressors, els insults dels superbs, l’amor menyspreat, la lentitud de la justícia, la mesquinesa del qui mana, la violència dels indignes contra el mèrit pacient i la venjança són alguns dels gran temes que marquen el transcurs d’una obra que es postula con una de les més ben valorades de la temporada 2015-2016. Els actors, Pol López, Eduard Farelo, Xicu Masó, Rosa Renom, Marc Rius, Maria Rodríguez i Pau Vinyals són els encarregats de representar una obra que posa a prova, un cop més, la profunditat psicològica humana.
Per altra banda, el passat divendres 3 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana i alguns alumnes de primer de Batxillerat, en aquesta ocasió, es van desplaçar al Teatre Lliure de Montjüic on van poder veure l’obra A Teatro con Eduardo d’Eduardo de Filippo, una divertida immersió en l’art del teatre i la veritat de la ficció servida per una companyia de teatre i un il·lusionista que ha tingut una acollida immillorable a la cartellera del teatre situat a Montjüic.
El reconegut director Lluís Pasqual ha aconseguit una posada en escena àgil i plena de fantasia gràcies a un elenc de 10 actors, entre els quals s’inclouen Laura Aubert, Jordi Bosch, Ramon Madaula i Mercè Sampietro, que es desdoblen en una vintena de papers.

Guillem F.

CfTsuahWIAEK1zc CfTsub1XIAIepui

20160405_192112 20160405_192242

Proves cangur 2016

Avui dijous 7 d’abril l’escola Proa celebra les matemàtiques amb les proves Cangur.
Els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO al llarg del matí faran les proves Cangur amb tota la classe a l’escola, mentre que alguns alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de batxillerat estan fent les proves Cangur al Campus Nord de la UPC.

IMG-20160407-WA0011

Molta sort a tothom i endavant amb les matemàtiques!

Segon premi Sambori Òmnium per a la Clàudia Pérez

Ahir dijous,18 de març, uns quants alumnes de l’escola van assistir als Premis Sambori Òmnium. Entre ells l’alumna Clàudia Pérez va obtenir el segon premi de la seva categoria amb el seu relat Mirar-la. Ara cal esperar  la final de Catalunya.

Moltes felicitats a tots els participants.