Club de lectura:”La casa de l’àngel de la guarda”

Dilluns passat un grup d alumnes de 1r ESO i de forma voluntària van formar part d un club de lectura al voltant de la novel.la La casa de l ‘àngel de la guarda de la Kathy Clark. Vs ser conduït i dinamitzat per l Àlex Gimeno i va ser una estona molt agradable on vam compartir impressions i emocions sobre el llibre q havíem llegit.

Fabriquem els nostres propis exercicis

Aquesta setmana els tres grups d’Autoaprenentatge de 1r d’ ESO han hagut de fabricar exercicis sobre aspectes de gramàtica i ortografia que havíem descobert que ens portaven a fer sovint errades als escrits (diferència entre em i hem, s’havia i sabia, a i ha, pel o bé per l’…)
Un cop treballats tots els conceptes per tal de tenir-ho clar han hagut de treballar per fer exercicis que havien de resoldre els seus companys. No era una tasca fàcil, doncs calia fer exercicis ben plantejats, que ajudessin a practicar i a consolidar allò treballat, però alhora havien de ser distrets, originals,.i molt,molt ben redactats.
Aquí els teniu resolent la feina que els havien proposat els companys-profes.
El fet de treballar de forma cooperativa ha fet que amb els companys calgui raonar, pensar i consensuar la solució correcta. Cal que s’ajudin entre ells i per tant ,el rendiment i els resultats són millors.

Escultures abstractes amb línies

Aquest projecte de Ed. Visual i Plàstica en CLIL  ha acostat als alumnes a l’abstracció en 3D, i experimentar amb les possibilitats creatives de la línia com a element plàstic. També han pogut aprendre vocabulari i expressions en anglès i han conegut a l’artista Frank Stella i la seva obra abstracta.

Dictat de paret…

A continuació us expliquem com hem fet una activitat a llengua els alumnes de 1r d’ESO.
Dictat de paret
Es penja a la paret de l’aula un full  amb el text que cal copiar. Els alumnes formen parelles: l’un fa de missatger i l’altre d’escriba.
El missatger de cada parella va a la paret, memoritza un fragment del text i retorna a la taula per dictar-lo. En un moment donat cal canviar els papers de la parella.
Ha estat una feina d’ortografia intensa i ….divertida!!! Repetirem!!!

Reflexions sobre el Treball per Tasques

A 1r d’ESO ja hem començat el primer treball per tasques. El seu objectiu és acabar fent una guia de Paisatges de Catalunya. Treballar per tasques suposa tot un canvi de manera de treballar.

Hem parlat del projecte per grups, pensem que és una iniciativa i una forma de treballar cooperativament interessant que ens permet conèixer-nos una mica més amb companys. Ens ajuda a aprendre a respectar l’opinió dels companys.

Hi ha dificultats: a vegades cadascú pensa una cosa diferent i costa decidir què fer però, al final, aprenem a explicar-nos millor i a escoltar més a l’altre.

Treballar amb ordinadors ens agrada però també és difícil perquè ens costa compartir i organitzar-nos.

Esperem millorar i aprofitar les oportunitats que ens dóna treballar en grup.

 

Arnau Marin i Josep Reviriego (grup del Smarts)

 

 

UNA HISTÒRIA PREHISTÒRICA

A l’optativa de narracions hem fet diversos texts sobre una aventura de la Prehistòria i després de presentar-los els hem corregit. Després, hem fet uns esbossos per fer un mural com si pintéssim a les parets d’una cova. Hem dibuixat figures amb carbonet, sanguina i algunes pintures per imitar els colors que feien servir aquella època. Hem fet els murals en grup arrugant un paper d’embalar de mides grans. Els resultats han sigut espectaculars i ens ho hem passat molt bé fent aquest treball!!

Emma Gómez i Berta Junyent

Els alumnes de 1r d’ESO ja estan instal·lats a l’Espluga

Recent arribades d’aquest matí us deixem unes imatges dels alumnes de 1r a la casa de colònies.

A PLASMUS…escoltem amb el cos

A través de jocs i de l’experiència dels sentits, els alumnes de 1r d’ESO deixen anar el seu potencial creatiu a PLASMUS, una sèrie de tallers on s’uneixen la plàstica i la música, la consciència corporal i l’emocional.

En el primer taller han caminat lliurement amb els ulls tancats  acompanyats sense paraules ni manipulacions.  O dibuixar amb el dit a través de l’esquena d’un company, els ha fet conscients del que és escoltar amb tot el cos, i han pogut comunicar-se i expressar-se  de  formes diferents,  lliures de judici.

Lluís i Genís


VID_20160914_132032 from Escola Proa on Vimeo.

VID_20160914_120325 from Escola Proa on Vimeo.