El projecte de vertebrats a 3r. de primària

Aquest 1r. trimestre els alumnes de 3r. de primària han centrat la seva feina en l’àrea de coneixement del medi,  en fer un estudi dels vertebrats.

Vam partir de zero i ells han anat descobrint característiques d’aquests animals a mesura que anaven  investigant.

Vam començar discriminant el que eren éssers vius i inerts i a partir d’aquí, fent una tria d’unes fotografies on sortien animals molt diferents van anar fent cada cop classificacions més concretes fins a arribar als cinc grups de vertebrats: mamífers, aus, rèptils, amfibis i peixos.

Un com arribats aquí cada grup cooperatiu va triar una categoria i van investigar sobre les característica de cada classe de vertebrats , centrant la seva recerca en el recobriment del cos, la respiració, l’alimentació, la reproducció i les extremitats.

Entre la informació portada des de casa i la recerca a internet van anar omplint unes graelles on plasmaven els fruits de la seva investigació.

Un cop acabada la recerca, la part final del projecte va ser fer un mòbil de cubs on hi havia el resum del seu treball i una exposició oral  dels conceptes trobats a la resta de grups de la classe.

Els alumnes han valorat de manera molt positiva aquesta recerca i creiem que també ha servit molt per poder anar autoavaluant  el seu treball de grup cooperatiu per tal de millorar-lo.

També van realitzar unes sessions de CLIL amb l’ Emma i la Susana per treballar els conceptes  en anglès.

Ha estat un projecte molt satisfactori.