CARNAVAL 2018

Un cop més, el Carnaval ha arribat a l’escola i durant dues setmanes hem estat fent les disfresses que lluirem.

Les primeres en anunciar-nos-ho han estat les Ambaixadores de Sa Majestat, que ens han vingut a visitar als més petits de l’escola.

Arribat Dijous Gras, hem esmorzat tots junts i després hem rebut a Sa Majestat el Rei Carnestoltes.

Aquest any, les nostres disfresses ens han permès viatjar pel món dels contes.

 

Avui, Dimecres de Cendra, acaba el Carnaval 2018 i haurem d’esperar, altre cop, fins l’any vinent.

 


TITELLES DE 3r

Els nens i les nenes de 3r de Primària hem estat preparant en grup unes obres de titelles.

Hem treballat contes clàssics: “La Blancaneus”, “Els tres porquets”, “El gat en botes” i “Aladí”.

El primer que hem fet ha estat repartir-nos els personatges de cada conte; hem fet els titelles i hem assajat un munt de vegades el nostre diàleg.

Hem treballat moltíssim la lectura i l’expressió oral i alhora ens ho hem passat molt i molt bé!

 

 


“Creix amb el peix” a 4t

Aquest dijous, 1 de febrer, els nens i nenes de 4t hem anat a Mercabarna a fer la visita del programa

“Creix amb el Peix”.

Aquesta visita tenia dues parts:

  • La visita al Museu Interactiu del peix on ens han parlat dels diferents tipus de pesca; de com es treballa al mercat del peix; de la venda a l’engròs i al detall; de la Llotja del peix on es ven “a la baixa”…

  • La visita a una empresa majorista on hem pogut veure diferents tipus de vertebrats i invertebrats comestibles.

Peixos de mar obert, peixos de roca, peixos de fons marí,…

Es veien molt bé les brànquies!!!

Invertebrats del grup dels Equinoderms (eriçó de mar), Mol.luscs (navalles, musclos), Crustacis (llamàntol)…

El llamàntol ha despertat la nostra curiositat en veure com es movia i s’acostava cap a nosaltres!!!

Ha estat molt interessant veure que un turbot s’havia menjat un altre peix…

i que aquest matí, havien pescat una tonyina de 191 Kg. Era immensa!

Al migdia ens han convidat a dinar i estava tot boníssim!!!

A la tarda, hem vist un vídeo resum de la jornada i hem pogut tocar i tocar alguns dels diferents peixos que havíem treballat durant el matí.

Aquesta sortida ens ha agradat molt perquè ha resultat  pràctica per aprendre moltes coses i reforçar  les que ja sabíem. L’Andrea i l’Elisenda, que eren les monitores, ens ho han explicat súper bé.

 


DENIP a Primària

Com cada any, el 30 de gener, celebrem el DENIP (Dia Escolar de la No violència I Pau).

Aquest any, cada Cicle s’ha organitzat per fer diferents activitats al voltant d’aquest tema.

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre preparàvem i celebràvem la diada.

A Cicle Inicial:

A Cicle Mitjà:

A Cicle Superior:

 

És el nostre granet de sorra per contribuir en la PAU del món.

 


RECICLATGE I ESTALVI D’AIGUA

Els alumnes de quart hem estat treballant el per què del reciclatge i què fer per reduir el consum d’aigua.

Tots i totes sabem com n’és d’ important reciclar però encara, malauradament, cometem molts errors a l’hora de llençar la brossa al contenidor.

Aquests dies ens han servit per reforçar i interioritzar el que ja coneixíem una mica: El vidre al contenidor verd; el plàstic, al groc; el paper i cartró al contenidor blau i les restes de menjar al contenidor marró que és el de l’orgànic. Però, sabeu què hem de fer si tenim un televisor vell que ja no funciona? O un microones? Sabeu que hi ha un punt de recollida de llibres? Doncs resulta que a cada barri hi ha un Punt Verd de Barri que és l’espai on es recullen tots els petits electrodomèstics que ja no serveixen. També s’hi poden deixar llibres en el racó de “Llibres que volen tornar a ser llegits” i joguines en el racó de “Joguines que volen tornar a ser estimades”. En aquests punts verds  podem portar moltes coses!

A la classe generem molta punta de llapis que cal llençar al contenidor del rebuig. Ens hem fet més conscients que els nostres entrepans és millor portar-los en una carmanyola, així no generem un excés de paper d’alumini, que costa més de reciclar.

Pel que fa al consum d’aigua. De sobres és sabut per tothom que no plou suficient i que els embassaments estan força buits. L’aigua és un bé escàs que cal preservar. Per aquesta raó hem après mesures tals com: utilitzar la mitja càrrega quan anem al lavabo, tancar l’aixeta al dutxar-nos o rentar-nos les dents… La nostra despesa diària d’aigua ha quedat recollida en uns gràfics:

I de tot el que hem treballat,  n’hem fet uns vídeos molt divertits per salvar el nostre planeta.

Per tot això, dijous passat vàrem visitar el Museu Agbar. Vàrem fer unes activitats súper interessants sobre l’aigua i vàrem aprendre que existeixen fenòmens com l’erosió, sedimentació i transport acció, fruit de l’activitat de l’aigua en contacte amb la terra.

Per últim, recordar que és responsabilitat de tots que el medi ambient estigui més net. Per això, des de Plàstica i també en English estem fent cartells per a la nostra escola-

I tu, què faràs per aconseguir-ho?


El projecte de vertebrats a 3r. de primària

Aquest 1r. trimestre els alumnes de 3r. de primària han centrat la seva feina en l’àrea de coneixement del medi,  en fer un estudi dels vertebrats.

Vam partir de zero i ells han anat descobrint característiques d’aquests animals a mesura que anaven  investigant.

Vam començar discriminant el que eren éssers vius i inerts i a partir d’aquí, fent una tria d’unes fotografies on sortien animals molt diferents van anar fent cada cop classificacions més concretes fins a arribar als cinc grups de vertebrats: mamífers, aus, rèptils, amfibis i peixos.

 

Un com arribats aquí cada grup cooperatiu va triar una categoria i van investigar sobre les característica de cada classe de vertebrats , centrant la seva recerca en el recobriment del cos, la respiració, l’alimentació, la reproducció i les extremitats.

Entre la informació portada des de casa i la recerca a internet van anar omplint unes graelles on plasmaven els fruits de la seva investigació.

Un cop acabada la recerca, la part final del projecte va ser fer un mòbil de cubs on hi havia el resum del seu treball i una exposició oral  dels conceptes trobats a la resta de grups de la classe.

Els alumnes han valorat de manera molt positiva aquesta recerca i creiem que també ha servit molt per poder anar autoavaluant  el seu treball de grup cooperatiu per tal de millorar-lo.

També van realitzar unes sessions de CLIL amb l’ Emma i la Susana per treballar els conceptes  en anglès.

Ha estat un projecte molt satisfactori.

 


Teatre en anglès al cicle inicial i mitjà

El passat dilluns 15 de gener els alumnes de Cicle Inicial i  Cicle Mitjà vam gaudir de dos espectacles de teatre en anglès!

Cicle Inicial va veure Jack and the magic beans i van ajudar al Jack a lliurar-se del gegant i els de Cicle Mitjà van veure Aladdin i van conèixer els animals del desert i van passa-ho molt bé amb el geni!

Jack and the magic beans (cicle inicial )

 

 

 

 

 

 

 

 

Aladdin ( cicle mitjà )

 


DARRER DIA DEL 1r TRIMESTRE

Els nens i les nenes de Primària aquest matí hem acomiadat el 1r trimestre.

         

Cicle Inicial i 3r. hem fet cagar el Tió: hem cantat, hem picat i hem recollit un munt de regals per a tots els cursos.

      

Està clar que aquest any ens hem portant molt i molt bé!

4t, 5è i 6è hem fet l’amic invisible i ens hem intercanviat uns regals preciosos.

     

 

Ha estat un matí d’allò més emocionant!

 

BONES FESTES A TOTHOM!


Jocs de taula a 4t

Avui, últim dia del trimestre, hem dedicat la primera estona del matí a jugar amb jocs de taula: Rummikub, Shut the box, Triominos, Dòmino d’operacions matemàtiques…

La veritat és que ho hem passat molt bé. Una estona agradable, d’oci amb els companys i aprenent. Perquè jugant s’aprèn!

Després, l’amic invisible. Ha estat xulíssim. Sols hem necessitat 3 pistes per a què l’amic o amiga fos visible als nostres ulls!!

Amb totes aquestes emocions tanquem el primer trimestre.

Bon Nadal i Feliç 2018!!


Publicitat a 4t

Hem treballat la publicitat i hem vist que és més present a la vida del que ens pensàvem.

Ens pot arribar per molts mitjans: internet, televisió, ràdio, tanques publicitàries al carrer, en el diari, en els transports públics, a la bústia…

Hem pogut observar que, segons a qui va dirigida, es fa d’una manera o d’una altra. I també, que es pot anunciar qualsevol cosa: cotxes, roba, botigues, trasters, rellotges, menjars…

Després de veure alguns anuncis, de conèixer alguns eslògans i identificar alguns logos molt coneguts per a nosaltres, hem passat a crear la nostra pròpia publicitat.

Hem dissenyat un logo per als nostres productes i l’hem imprès amb la impressora 3D.

Hem inventat eslògans

I hem representat els anuncis.

Ha estat molt divertit i per això ho volem compartir amb vosaltres.