ÚLTIM DIA DEL CURS 16-17

 

A finals de juny, va arribar l’últim dia de curs i com sempre, els diferents cicles teníem ganes de celebrar-ho!

El Cicle Inicial i el Mitjà es van refrescar tot fent bombolles. Va resultar una activitat molt divertida per acabar aquest trimestre i el curs. Van intentar fer les bombolles el més grans possible i com no, explotar-ne quantes més millor!!!

El Cicle Superior es van reunir per fer el comiat als de sisè. Va ser una festa de graduació molt bonica. Els de cinquè s’havien encarregat que això fos possible. Gràcies a tots!

 

Després de l’estiu ens tornarem a trobar per començar un nou curs amb plena energia.

BONES VACANCES D’ESTIU PER A TOTHOM!!!

 


CAMINS DE L’ELECTRICITAT

Ja acabant el curs els nens i nenes de 2n de cicle Inicial ens hem iniciat en el funcionament de l’electricitat.

Primer a l’escola i un altre dia fent el taller de “Camins de l’electricitat” al “CosmoCaixa”.

A l’escola ens van donar una pila i una bombeta i tot investigant, ens vam adonar que si la bombeta tocava els pols de la pila s’encenia.

Per complicar-ho una mica més ens van donar uns cables elèctrics ,i vam poder fer un circuit elèctric. Al principi ens va costar però al final ho vam aconseguir.

Al taller vam poder observar que l’electricitat busca camins de sortida i pot passar dels uns als altres. Mireu com s’aixecaven els plomalls i els cabells!

També vam poder veure que fregant un tub de plàstic amb un tros de llana podem generar electricitat estàtica i llavors s’enganxen paperets i fins i tot, també se’ns aixequen els cabells.

Després ens van donar un circuit elèctric i vam haver de comprovar quins material deixen passar l’electricitat (conductors ) i quins no (aïllants).

I per acabar, vam poder fer funcionar una ràdio en la que érem nosaltres els conductors de l’electricitat.


1R: CONCERT D’EN XAVIER I L’EULÀLIA

En Xavier i l’Eulàlia que estan aprenent a tocar el violí, ens van fer un gran concert com a fi de curs!!

En Xavier que ja fa anys que està estudiant i practicant, ens va tocar tres peces i l’Eulàlia, que ha començat a aprendre a tocar el violí aquest curs, ens en va tocar un parell.

Ho van fer molt i molt bé!!! El públic va aplaudir molt!!

Ja estem esperant que en el curs vinent ens en facin un altre…

 


REPRESENTACIONS DE TITELLES

Us havíem avisat!!!

Els titelles volien parlar davant d’un públic. Esperàvem impacients que arribés el dia!!!

Vam pensar que els nens i nenes de 1r i 2n serien els espectadors ideals. I així va ser, com per fi va arribar el 13 de juny.

Ens vam repartir uns grups a cada curs i vam anar a explicar les nostres històries a aquests petits noiets que van quedar molt contents.

Aquí teniu els títols de les nostres grans obres:

El bosc màgic, El llibre màgic, Els personatges, Els quatre amics, La grangera dels animals, L’últim supervivent, El circ, La biblioteca encantada, La casa encantada a l’espai, La gran aventura a l’espai, i Un robatori.

Nosaltres vam quedar súper feliços de veure com el nostre esforç ens havia servit per alegrar el dia als més menuts, que van obsequiar-nos amb les seves preguntes i aplaudiments. Els vam respondre deixant-los veure i tocar els nostres titelles.

 


1R: TREBALLEM ELS QUARTS I LES MEITATS AMB UNA POMA

Cada nen i nena ha portat una poma per experimentar amb ella els quarts i les meitats que hi ha en qualsevol unitat.

Primer hem fet hipòtesis de les parts que obtindríem si la partíssim per la meitat i ho hem comprovat. També hem anat pensant i comprovant les meitat que hi ha amb 2, 3 4 ….pomes.

Un cop ha quedat clar el treball amb les meitats, hem fet el mateix amb els quarts.

Després, amb els quarts i les meitats que teníem, hem fet composicions amb pintura!!

             

 


1r : EXPERIMENT AMB OLI I GEL

Els nens i nenes de primer estem treballant l’aigua. Entre altres coses estem fent alguns experiments com el que vam fer l’altre dia.

Materials: Oli, un got i un glaçó fet amb aigua tintada amb un suro

Volíem saber què passaria quan poséssim el glaçó amb el suro dins del recipient amb oli. Van sortir diferents hipòtesis:

  • Que l’oli es tornaria negre, com el color del glaçó
  • Que el glaçó es desfaria i es barrejaria tot
  • Que sortirien bombolletes
  • Que l’oli canviaria de color i es congelaria
  • Que faria soroll
  • Que el gel baixaria i l’oli quedaria a dalt

Vam haver d’esperar una bona estona. El glaçó s’anava desfent gota a gota i  l’aigua s’anava dipositant a baix de tot. El suro quedava a sobre, a dalt. Finalment vam veure que el glaçó es va desfer tot i l’aigua negra quedava a la part de baix, i que el suro seguia a dalt, que no s’enfonsava. Vam posar la barreja en una ampolla de plàstic ben tancada i vam veure que per més que barrejàvem l’oli i l’aigua, al cap d’uns moments es tornaven a separar, quedant sempre l’aigua a baix i l’oli a dalt!!! L’aigua i l’oli no es barregen perquè oli pesa menys que l’aigua!!

 


EDUCAR PER ACOLLIR

 

Aquest dimarts, 9 de maig, els nens i nenes de 2n de la nostra escola hem anat al Centre Cívic de les Cotxeres de Sants a veure l’exposició “EDUCAR PER ACOLLIR”.

S’hi han exposat una mostra dels treballs que hem fet al llarg d’aquest curs sobre el suport a les persones refugiades. Els autors i autores d’aquests treballs són alumnes de les diferents escoles de la Xarxa educativa de Sants-Montjuïc.

 

Allà hem pogut escriure desitjos pels nens refugiats.

                                        

Ens ha agradat molt aquesta exposició!!!