EL DELTA DEL LLOBREGAT a 5è.

Els nens de 5è, el dia 26 d’octubre vam anar al delta  del Llobregat, on ens van explicar una mica de tot sobre aquest ecosistema. Vam aprendre moltes coses. Ens ho vam passar molt bé.

Quan vam acabar d’esmorzar vam passar per un pont amb unes finestretes de fusta i vam veure ànecs. Més tard, ens van explicar que estàvem sobre una maresma. Una maresma és un aiguamoll d’on sortia aigua salabrosa. Sobre l’aqüífer i la maresma hi ha argila i grava i altres elements arrossegats pel riu.

No hi ha gaires plantes en aquella zona perquè ve aigua del mar per sota terra i també plou, però n’hi ha tres que ja s’hi han acostumat. Aquestes plantes són: el Jonc, la Salicòrnia i el Tamariu. Vam fregar el Tamariu i ens van quedar les mans salades!

Vam anar a un observatori i, amb uns prismàtics, vam observar molts tipus d’aus, com: el bernat pescaire, la fotja, el cabusset, l’ànec de coll verd… Pel delta del Llobregat hi ha rèptils, amfibis… Ens ho vam passar molt bé!!!!!

Aquí estem a una pineda molt bonica.

Vam seure en rotllana i vam provar un xiulet i un instrument de fusta que feia el so d´un ocell. També ens van parlar dels tipus de plantes i animals que hi viuen.

A la platja del delta del Llobregat hi ha un mirador de fusta des d’on es veu la torre de control de l’aeroport.

Aquesta platja és de les poques platges naturals que queden.

No hi ha “xiringuitos” ni brutícia.

Vam jugar a la platja sense sabates i fins i tot sense mitjons i ens ho vam passar molt bé!!! J

Escrit pels alumnes de 5è

TREBALL DELS ECOSISTEMES DE 5è

Els alumnes de 5è de Primària hem fet el projecte dels ecosistemes i hem convidat a les  famílies a veure les nostres maquetes.

Vam treballar amb Word, PowerPoint…i quan ja vam tenir  tota la informació, vam fer una maqueta que representava els diferents ecosistemes  que havíem triat i treballat en grup cooperatiu.

Quan vam acabar, les mestres ens van imprimir els Powerpoints, per poder estudiar i fer una bona presentació a la resta de companys.

Per si no vàreu poder venir a veure la nostra exposició, aquí us deixem un petit muntatge dels treballs, que desitgem que us agradi molt.

CASTANYADA 2017

Amb l’arribada de la tardor i a l’acabar el mes d’octubre ens agrada poder celebrar la CASTANYADA a l’escola.

Per això, és necessari que prèviament, els nens i nenes de Cicle Inicial i Mitjà, haguem fet uns panellets boníssim, que no ens porten massa feina i seran de bon menjar.

Un cop acabats i ben cuits, vam repartir-ne entre el personal de l’escola, que van estar molt agraïts.

Aquest dimarts passat, una colla de castanyers i castanyeres del Montseny van venir fins la nostra escola per oferir-nos les millors castanyes dels seus boscos.

La mateixa tarda, el Cicle Inicial i el Mitjà vam poder gaudir de l’audició d’unes històries fantàstiques.

Als nois i noies de Cicle Superior ens agradava celebrar, a més a més, “el Halloween”. Ben guarnits per a l’ocasió, vam passar la tarda de dimarts fent uns tallers rotatius molt ambientats.

Vam acabar la tarda menjant castanyes al pati.

Vam passar-ho d’allò més bé!!!

EL PRIMER DIA…

Ja hem estrenat un nou curs.

Puntuals, a les 9h del matí, alumnes  i mestres ens hem retrobat.

Tot han estat  abraçades, salutacions i cares d’alegria.

Prova superada!!!!

Com deia el poeta Martí i Pol, “tot és camí des d’ara”.

Aquí us deixem una petita mostra d’aquest dia tan i tan important, tot desitjant-vos un

bon inici de curs.

ÚLTIM DIA DEL CURS 16-17

A finals de juny, va arribar l’últim dia de curs i com sempre, els diferents cicles teníem ganes de celebrar-ho!

El Cicle Inicial i el Mitjà es van refrescar tot fent bombolles. Va resultar una activitat molt divertida per acabar aquest trimestre i el curs. Van intentar fer les bombolles el més grans possible i com no, explotar-ne quantes més millor!!!

El Cicle Superior es van reunir per fer el comiat als de sisè. Va ser una festa de graduació molt bonica. Els de cinquè s’havien encarregat que això fos possible. Gràcies a tots!

Després de l’estiu ens tornarem a trobar per començar un nou curs amb plena energia.

BONES VACANCES D’ESTIU PER A TOTHOM!!!

Els padrins i padrines treballen conjuntament amb els seus fillols i filloles per crear balenes i dofins.

Els nois i noies de cinquè van programar i preparar una activitat per realitzar un nino de paper que representés el símbol de la classe dels seus fillols i filloles: balenes i dofins.

Després de mirar diferents activitats els  padrins i padrines van decidir quina activitat realitzarien.

La primera sessió la van fer els nois i noies de cinquè sols:  amb paper de diari van donar forma fins aconseguir un dofí o una balena.

La segona sessió la van fer conjuntament amb els fillols i filloles. Els nens i nenes de P3 van pujar a la nostra aula de plàstica i amb l’ajut dels seus padrins van anar donant color al seu nino, posant paper de seda i vernís.

L’última sessió la van fer els padrins i padrines sols, van acabar els ninos posant tots els detalls: els ulls, la boca, i l’aigua per les balenes i una pilota als dofins.

Un cop totes les balenes i els dofins estaven acabats, els nois i noies de cinquè  van posar- hi una etiqueta amb els noms dels dos, van anar a P-3 i els hi van regalar.

Va ser una activitat molt bonica i molt dolça!

SELFIES A L’EDAT MITJANA DELS ALUMNES DE 5è

Fer una passejada per la història és emocionant. Quantes vegades hem anat de viatge i ens hem imaginat un rei en el seu gran castell? No heu baixat mai al Barri Gòtic i heu observat els seus arcs, els rosetons,…? Tot això ho hem fet els nois i noies de 5è!

Ho volem compartir amb vosaltres amb una selfie. Feu-hi un “clic” a sobre i hi trobareu informació per animar-vos a visitar aquests indrets, monuments,….

5è A

Mireia, Oriol, Arnau,