OBSERVACIÓ a 4t

A la classe de 4t tenim des de principi de curs, unes convidades especials: dues erugues que ens han mantingut enfeinats amb la seva alimentació i higiene.

L’eruga més gran, al cap d’una setmana ja havia fet un capoll transparent entre dues fulles de margarida, que ens ha permès veure els canvis que es produïen. L’eruga petita, mentrestant, seguia menjant i creixent molt ràpid.

Ahir, vam arribar i vam veure que l’eruga petita també havia fet capoll. Ara podem veure el seguiment de les dues crisàlides.

Aquest matí, a les 12, ha sortit la primera papallona. Seguirem observant el procés tot i que sabem que ara ja no podem obrir la capsa.

EL PRIMER DIA…

Ja hem estrenat un nou curs.

Puntuals, a les 9h del matí, alumnes  i mestres ens hem retrobat.

Tot han estat  abraçades, salutacions i cares d’alegria.

Prova superada!!!!

Com deia el poeta Martí i Pol, “tot és camí des d’ara”.

Aquí us deixem una petita mostra d’aquest dia tan i tan important, tot desitjant-vos un

bon inici de curs.

ÚLTIM DIA DEL CURS 16-17

A finals de juny, va arribar l’últim dia de curs i com sempre, els diferents cicles teníem ganes de celebrar-ho!

El Cicle Inicial i el Mitjà es van refrescar tot fent bombolles. Va resultar una activitat molt divertida per acabar aquest trimestre i el curs. Van intentar fer les bombolles el més grans possible i com no, explotar-ne quantes més millor!!!

El Cicle Superior es van reunir per fer el comiat als de sisè. Va ser una festa de graduació molt bonica. Els de cinquè s’havien encarregat que això fos possible. Gràcies a tots!

Després de l’estiu ens tornarem a trobar per començar un nou curs amb plena energia.

BONES VACANCES D’ESTIU PER A TOTHOM!!!

Cantada del Barri – 3r i 4t:

Aquest dimecres dia 7 hem participat a la Cantada del Barri, un concert on ens trobem amb diferents escoles properes; enguany Sant Medir, Pràctiques, Cal Maiol, Barrufet i Francesc Macià. Cadascuna de les escoles hi canta una cançó individual, i la nostra aquest any ha sigut tot un repte: “Trabakantuak”, de David Azurza. Un cànon, en euskera i amb coreografia! Hem treballat molt i ens hem sortit amb un gran èxit de públic!

A més del nostre cànon hem après un altre que hem compartit amb la resta d’escoles, i hem acabat cantant “Obriu les portes”, de Txarango. Els companys de 3r, que han vingut com a públic, s’han afegit amb nosaltres a cantar aquesta última peça, ja que l’any vinent seran ells els protagonistes de la Cantada!

Videoconferència a 4t de primària

Connectem!

Els alumnes de 4t des de l’àrea de Tac hem fet un projecte amb l’escola Goar (també escola de la Fundació Trams) per tal d’aprendre a fer servir el mail de manera útil i responsable.
Cadascun de nosaltres ha tingut durant el curs un company/a d’aquesta escola i hem après, entre d’altres coses, a enviar un mail, a adjuntar un text amb i sense imatge, etc.
I per tal d’acabar el projecte, avui hem fet una videoconferència individual amb cadascuna de les nostres parelles de Goar. Aquesta connexió l’hem fet utilitzant l’aplicació Hangout de gmail que tenim als nostres correus. Malgrat els nervis inicials per tal de poder  establir totes les connexions alhora, ens ho hem passat pipa i ens ha encantat fer-ho, ha estat una experiència genial. Aquí us en deixem algunes fotografies i agraïm també al Quim Coca el seu suport durant tota la connexió.

Sortida a Pujalt dels alumnes de 4t. de primària

Els alumnes de 4t estem estudiant el tema del Sistema Solar, i per això hem anat d’excursió a l’observatori de Pujalt.

Un cop allà hem treballat en dos grans grups fent dos tallers diferents.

En un dels tallers ens han explicat moltes coses sobre el nostre planeta i sobre l’espai: què hi ha a l’espai?, què  és la força de la gravetat?, per què els satèl·lits es mantenen en òrbita i no cauen?, quina informació ens donen els satèl·lits?). Ah, i també hem entrat a través d’internet a l’estació espacial internacional per veure on estava a cada moment: això ens ha agradat molt!

Al segon taller hem fet una observació amb telescopi i a més a més hem fet experiments pràctics que ens han ajudat a entendre el perquè del dia i la nit, de les estacions, i fins i tot de les fases de la lluna!

Ha estat una sortida genial!

Mesurem?( 4t. Primària)

A quart estem treballant les mesures de longitud. Per això hem sortit en grups cooperatius al pati a mesurar la llargada del pedrís, la llargada de la grada i la del camp de futbol.

Com ho hem fet?  Primer ho hem fet utilitzant els nostres peus, després utilitzant els nostres cossos i finalment utilitzant la cinta mètrica.

Fent això i posant-ho en comú a la classe hem descobert que la unitat de mesura comú a tots és el metre: doncs si mesurem amb cossos, mans o peus, els resultats poden ser molt diferents!

Ens ho hem passat pipa treballant d’aquesta manera.