ÚLTIM DIA DEL CURS 16-17

A finals de juny, va arribar l’últim dia de curs i com sempre, els diferents cicles teníem ganes de celebrar-ho!

El Cicle Inicial i el Mitjà es van refrescar tot fent bombolles. Va resultar una activitat molt divertida per acabar aquest trimestre i el curs. Van intentar fer les bombolles el més grans possible i com no, explotar-ne quantes més millor!!!

El Cicle Superior es van reunir per fer el comiat als de sisè. Va ser una festa de graduació molt bonica. Els de cinquè s’havien encarregat que això fos possible. Gràcies a tots!

Després de l’estiu ens tornarem a trobar per començar un nou curs amb plena energia.

BONES VACANCES D’ESTIU PER A TOTHOM!!!

Cantada del Barri – 3r i 4t:

Aquest dimecres dia 7 hem participat a la Cantada del Barri, un concert on ens trobem amb diferents escoles properes; enguany Sant Medir, Pràctiques, Cal Maiol, Barrufet i Francesc Macià. Cadascuna de les escoles hi canta una cançó individual, i la nostra aquest any ha sigut tot un repte: “Trabakantuak”, de David Azurza. Un cànon, en euskera i amb coreografia! Hem treballat molt i ens hem sortit amb un gran èxit de públic!

A més del nostre cànon hem après un altre que hem compartit amb la resta d’escoles, i hem acabat cantant “Obriu les portes”, de Txarango. Els companys de 3r, que han vingut com a públic, s’han afegit amb nosaltres a cantar aquesta última peça, ja que l’any vinent seran ells els protagonistes de la Cantada!

Videoconferència a 4t de primària

Connectem!

Els alumnes de 4t des de l’àrea de Tac hem fet un projecte amb l’escola Goar (també escola de la Fundació Trams) per tal d’aprendre a fer servir el mail de manera útil i responsable.
Cadascun de nosaltres ha tingut durant el curs un company/a d’aquesta escola i hem après, entre d’altres coses, a enviar un mail, a adjuntar un text amb i sense imatge, etc.
I per tal d’acabar el projecte, avui hem fet una videoconferència individual amb cadascuna de les nostres parelles de Goar. Aquesta connexió l’hem fet utilitzant l’aplicació Hangout de gmail que tenim als nostres correus. Malgrat els nervis inicials per tal de poder  establir totes les connexions alhora, ens ho hem passat pipa i ens ha encantat fer-ho, ha estat una experiència genial. Aquí us en deixem algunes fotografies i agraïm també al Quim Coca el seu suport durant tota la connexió.

Sortida a Pujalt dels alumnes de 4t. de primària

Els alumnes de 4t estem estudiant el tema del Sistema Solar, i per això hem anat d’excursió a l’observatori de Pujalt.

Un cop allà hem treballat en dos grans grups fent dos tallers diferents.

En un dels tallers ens han explicat moltes coses sobre el nostre planeta i sobre l’espai: què hi ha a l’espai?, què  és la força de la gravetat?, per què els satèl·lits es mantenen en òrbita i no cauen?, quina informació ens donen els satèl·lits?). Ah, i també hem entrat a través d’internet a l’estació espacial internacional per veure on estava a cada moment: això ens ha agradat molt!

Al segon taller hem fet una observació amb telescopi i a més a més hem fet experiments pràctics que ens han ajudat a entendre el perquè del dia i la nit, de les estacions, i fins i tot de les fases de la lluna!

Ha estat una sortida genial!

Mesurem?( 4t. Primària)

A quart estem treballant les mesures de longitud. Per això hem sortit en grups cooperatius al pati a mesurar la llargada del pedrís, la llargada de la grada i la del camp de futbol.

Com ho hem fet?  Primer ho hem fet utilitzant els nostres peus, després utilitzant els nostres cossos i finalment utilitzant la cinta mètrica.

Fent això i posant-ho en comú a la classe hem descobert que la unitat de mesura comú a tots és el metre: doncs si mesurem amb cossos, mans o peus, els resultats poden ser molt diferents!

Ens ho hem passat pipa treballant d’aquesta manera.

Com és una flor?

Els alumnes de 3r estem treballant el tema de les plantes.

Fins ara sempre havíem estudiat les parts més senzilles: arrels, tija i fulles. Però enguany hem aprofundit i hem volgut saber com és la flor per dins. Per això hem fet la dissecció d’un clavell.

Hem vist que els pètals estan subjectats pel calze i que dins hi guarden el pistil i els estams. Amb l’ajuda de la lupa hem pogut veure els òvuls.

També hem pogut observar que els lliris tenen els estams i el pistil molt més gran que els clavells. En el lliri es distingia molt bé l’antera dels estams i tot el pol·len que queia!

Ha estat xulíssim tot i que també és cert que hem hagut de ser molt curosos ja que l’interior de la flor és molt delicat.

Colònies a Cicle Mitjà

Aquest any, els nens i nenes de Cicle Mitjà hem anat de colònies a La Farga del Montseny.

Dies abans de sortir, hem preparat unes medalles de colors amb el nostre nom que ens serviran per identificar a quin grup pertanyem. N’hi ha de 4 colors: blau, verd, vermell i groc.

Un cop a La Farga hem conegut els quatre tallers rotatius que farem aquests dies: Granja, Jocs tradicionals, Embotits i Natura.

Grup Blau:

Grup Vermell:

Grup Groc:

Grup Verd:

I aquí ens teniu, amb uns bons àpats per agafar força per seguir endavant amb tot el que queda de jornada.

Cada dia, en acabar els tallers disposem d’una estona lliure per jugar entre nosaltres a fer cabanes, partits de futbol, jocs lliures… cadascú de nosaltres escull allò que li agrada més.

També hem pogut celebrar alguns aniversaris!!!

A les nits hi ha hagut joc de nit i gran ballada per acomiadar les colònies.

Hem passat tres dies molt agradables malgrat que el temps no ens ha acompanyat gaire.