ÚLTIM DIA DEL CURS 16-17

 

A finals de juny, va arribar l’últim dia de curs i com sempre, els diferents cicles teníem ganes de celebrar-ho!

El Cicle Inicial i el Mitjà es van refrescar tot fent bombolles. Va resultar una activitat molt divertida per acabar aquest trimestre i el curs. Van intentar fer les bombolles el més grans possible i com no, explotar-ne quantes més millor!!!

El Cicle Superior es van reunir per fer el comiat als de sisè. Va ser una festa de graduació molt bonica. Els de cinquè s’havien encarregat que això fos possible. Gràcies a tots!

 

Després de l’estiu ens tornarem a trobar per començar un nou curs amb plena energia.

BONES VACANCES D’ESTIU PER A TOTHOM!!!

 


BALL D’AVIS

En tornar del concert de 4t, fantàstic per cert, on ens havien convidat de públic i a més ens han deixat cantar amb tot l’auditori la cançó “Obriu les portes” de Txarango, no ens hem pogut estar d’aprofitar l’oportunitat d’autoconvidar-nos a un altre espectacle!!!

Ha estat per poca estona però hem trobat els avis de la residència de la Plaça Bonet i Muixí que escoltaven música i ballaven i nosaltres, els hem acompanyat tot seguint el ritme amb les mans i grans aplaudiments. Han estat molt contents de la nostra visita inesperada i fugaç.


Cantada del Barri – 3r i 4t:

Aquest dimecres dia 7 hem participat a la Cantada del Barri, un concert on ens trobem amb diferents escoles properes; enguany Sant Medir, Pràctiques, Cal Maiol, Barrufet i Francesc Macià. Cadascuna de les escoles hi canta una cançó individual, i la nostra aquest any ha sigut tot un repte: “Trabakantuak”, de David Azurza. Un cànon, en euskera i amb coreografia! Hem treballat molt i ens hem sortit amb un gran èxit de públic!

A més del nostre cànon hem après un altre que hem compartit amb la resta d’escoles, i hem acabat cantant “Obriu les portes”, de Txarango. Els companys de 3r, que han vingut com a públic, s’han afegit amb nosaltres a cantar aquesta última peça, ja que l’any vinent seran ells els protagonistes de la Cantada!

 


La Prehistòria a 3r

Els alumnes de 3r vam escollir treballar com a projecte “La Prehistòria”.

Era un tema que ens creava molta curiositat i al llarg del curs hem pogut esbrinar moltes coses dels nostres avantpassats: el seu dia a dia, com decoraven les seves coves i quins materials usaven, hàbits alimentaris, etc. Cada grup tenia un tema i hem pogut fer la recerca mitjançant llibres, l’ordinador, vídeos, fotos…

Al principi va ser una tasca complexa, ja que encara no tenim gaire domini de com extreure i sintetitzar la informació de tantes fonts, però les mestres ens van ajudar i el resultat ha estat molt interessant.

Després de tenir tota la informació recollida, hem preparat uns murals per fer una exposició i que, tot el què havíem après pogués ser compartit amb els nostres companys.

Al final, l’esforç ha estat recompensat i ens ha agradat moltíssim el treball. Hem fet unes exposicions d’allò més interessants.

Tots hem quedat molt contents i hem arribat a la conclusió que els prehistòrics eren persones molt interessants i sàvies, amb molts recursos i idees, capaços d’aconseguir el que es proposessin per superar i millorar el seu dia a dia.


REPRESENTACIONS DE TITELLES

Us havíem avisat!!!

Els titelles volien parlar davant d’un públic. Esperàvem impacients que arribés el dia!!!

Vam pensar que els nens i nenes de 1r i 2n serien els espectadors ideals. I així va ser, com per fi va arribar el 13 de juny.

Ens vam repartir uns grups a cada curs i vam anar a explicar les nostres històries a aquests petits noiets que van quedar molt contents.

Aquí teniu els títols de les nostres grans obres:

El bosc màgic, El llibre màgic, Els personatges, Els quatre amics, La grangera dels animals, L’últim supervivent, El circ, La biblioteca encantada, La casa encantada a l’espai, La gran aventura a l’espai, i Un robatori.

Nosaltres vam quedar súper feliços de veure com el nostre esforç ens havia servit per alegrar el dia als més menuts, que van obsequiar-nos amb les seves preguntes i aplaudiments. Els vam respondre deixant-los veure i tocar els nostres titelles.

 


DECORATS I ASSAIG DE TITELLES A 3r

Els nens i nenes de tercer estem a la recta final del nostre Projecte Titelles.

Durant el segon i tercer trimestre vam estar elaborant els titelles, que vàreu poder conèixer a l’exposició de Sant Jordi, a la vegada que també començàvem a elaborar el que serien els guions de les nostres obres. Doncs bé, després de moltes hores de feina, aconseguim tenir les obres escrites!!!

Ja només faltava enllestir els decorats necessaris que hem fet amb molta il·lusió. Ens han quedat tots xulíssims!

També ens ha calgut fer alguns assajos.

Dijous passat va ser l’assaig general ja que dimarts dia 13 de juny, representarem les obres de titelles als nostres companys de 1r i 2n de Primària.

 

Estem segurs que serà tot un èxit! Ja us informarem.

 


FOOD

Els alumnes de tercer estem estudiant els aliments i com d’importants són per a la nostra salut. També què ens aporten, quina quantitat cal ingerir o per què són recomanables.

Sabem que hi ha una gran varietat d’aliments per menjar; alguns ens agraden moltíssim, altres menys i d’alguns no en podem abusar. Però tots són necessaris perquè ens aporten nutrients. Gràcies a l’ajuda de l’Emma (la nostra teacher assistant) hem fet un petit tastet (amb els ulls tapats) i hem hagut d’esbrinar quin aliment era segons l’olor, el tacte i per últim menjant-lo. Un cop identificat, calia dir a quin grup de nutrients pertanyia: hidrats de carboni, vitamines i vegetals, proteïnes i greixos bons o dolents. Ah!, i tot això en English!

           

 

Hem tastat pastanaga, patata crua, pa, pipes, oli, llet, formatge i un pastís de xocolata.

El cert és que ens ho hem passat molt i molt bé. Hem après moltes coses i el més important és, que ara, ja                   sabem què ens aporta cada mos que ens enduem a la boca.

 


DIVISIONS O REPARTIMENTS???

Els nens i nenes de tercer estem fent divisions!!!

 

Difícil? No!!! Si de repartir n’hem sabut sempre, oi? Tant li fa fer-ho amb botons, xapes… el que vulgueu.

Això sí, els grups que fem sempre hauran de tenir la mateixa quantitat.

      

També hem descobert que a vegades, fas grups i queden alguns element fora, és a dir que ens en sobren per tenir la mateixa quantitat.

Voleu ajudar-nos a practicar?


Com és una flor?

Els alumnes de 3r estem treballant el tema de les plantes.

Fins ara sempre havíem estudiat les parts més senzilles: arrels, tija i fulles. Però enguany hem aprofundit i hem volgut saber com és la flor per dins. Per això hem fet la dissecció d’un clavell.

Hem vist que els pètals estan subjectats pel calze i que dins hi guarden el pistil i els estams. Amb l’ajuda de la lupa hem pogut veure els òvuls.

També hem pogut observar que els lliris tenen els estams i el pistil molt més gran que els clavells. En el lliri es distingia molt bé l’antera dels estams i tot el pol·len que queia!

Ha estat xulíssim tot i que també és cert que hem hagut de ser molt curosos ja que l’interior de la flor és molt delicat.