Aquest curs, a PSICOMOTRICITAT, hem anat vivenciant tot el nostre cos.
Vam començar amb l’enfarinada de totes les parts del cos i després hem anat fent altres sessions per anar aprofundint amb cadascuna de les parts: el cap, el tronc, els braços i les mans, les cames i els peus.
Un dia vam voler deixar les empremtes dels nostres peus en un paper i ens els vam pintar amb pintura! Que divertit que va ser!!!
Ja tornem a ser aquí, amb moltes ganes de començar el trimestre. Aquesta setmana l’hem dedicat- entre altres coses- a recordar aventures viscudes durant les vacances i regals que ens han fet il.lusió. Hem aprofitat l’últim dia per a portar joguines i compartir-les amb els companys i companyes; aquí us deixem algunes fotos jugant.
Seguint amb el Cookery Workshop de P5 aquestes últimes setmanes els nens i les nenes han estat preparant Cookies.
Per poder-les fer han hagut de trencar a trossos les “walnuts”, triturar el “chocolate”, batre els “eggs”, “add the ingredients” i “mix everything”.
Us deixem la llista d’ingredients necessaris per fer-les:
– 150gr de sucre moreno
– 75ml d’oli
– 1 ou gran batut
– 125gr de farina
– 1 culleradeta de tè d’essència de vainilla o de canyella en pols.
– 1 culleradeta de tè de llevat químic (tipus Royal)
– 75gr de xocolata negra toscament trencada o xips de xocolata
– 75gr de nous toscament trencades
I els passos a seguir:
Barrejar sucre i oli.
A banda, trenquem les nous a trossos.
Afegir l’ou al sucre i l’oli i seguir remenant.
Integrar la farina i seguir remenant.
Afegir el llevat i barrejar.
Un cop està la massa ben lligada afegir les xips de xocolata i les nous.
Un cop la massa està feta, cal donar forma a les galetes.
Amb el forn ja calent posar les galetes a 160º durant 15minuts i anar controlant fins que quedin doradetes.
Aquí veieu com les han fet ells i elles, han quedat boníssimes!
Els i les alumnes de P5 ja han engegat des de fa unes setmanes el Cookery Workshop durant l’estona de Tallers de Raonament, aquesta activitat és un taller de cuina del que en gaudeix cada setmana mig grup classe de P5 i que és íntegrament en anglès. En aquest, a part de cuinar per ells mateixos la recepta proposada aprenen el nom dels ingredients que fem servir cada vegada, en aquest cas: flour, bananas, eggs, chocolate, cinnamon…
Tot seguit us deixem unes quantes fotos perquè pugueu veure com de bé ho fan aquests cuiners i cuineres!
Aprofitant que hem treballat les característiques pròpies d’un barri de ciutat com és el nostre, el barri de Sants a Barcelona, vam voler-les comparar amb les d’un poble, per veure si tenen coses en comú o si són molt diferents.
Vam arribar a la conclusió que eren diferents i el més evident era, per exemple: que els carrers del poble eren estrets, en canvi a la ciutat els carrers solen ser amples. Hi ha menys soroll al poble que a la ciutat. A la ciutat hi ha edificis i al poble hi havia cases i la quantitat de vehicles també era diferent…
En definitiva, aquesta sortida ens va fer reflexionar sobre la nostra realitat i la realitat d’un poble.
I aprofitant que a Gelida hi ha un mitjà de transport poc habitual, el funicular, vam aprofitar per veure’l i explicar com funcionava.
Ens ho vam passar molt bé, aquí ho podeu comprovar!
Dins l’estona d’English de P4 i dels patis d’English amb P4 i P5 hem estat treballant diferents conceptes sobre el temps de manera divertida i tot jugant.
Primer, van conèixer el “Rainbow” i els seus colors, van reconstruir per grups el seu propi “Rainbow” i amb els “spots” de colors en van crear un.
La setmana següent van iniciar-se amb els diferents termes en anglès referents al temps com ara: sunny, rainy, stormy, snowy, windy…, un cop identificats, per grups van decidir què volien dibuixar i ho van fer amb guixos al terra del pati, va quedar molt guarnit!
Un altre dia, van estar jugant al “Weather Memory”, activitat que els encanta!
I finalment van fer un Bingo, aprenent primer a com es jugava a aquest joc i després marcant les caselles del que anava sortit, tot un repte!
En motiu de la Setmana de la Música, els i les alumnes del Parvulari van gaudir de diferents activitats musicals, una d’elles va ser el ja tradicional concert a l’Escola Bressol Guinbó on hi van anar els alumnes de P5 dimarts i dijous passat.
Van cantar unes quantes cançons i tant cantants com públic s’ho van passar d’allò més bé, després van poder jugar al pati una estona i com a agraïment des de Guinbó els van convidar a un petit esmorzar.
QUAN TORNO DE PESCAR
LA CASTANYERA
Divendres com a final de festa, coincidint amb el dia de Santa Cecília, els mateixos alumnes de P5, van oferir un concert als seus companys i companyes de P3 i P4. Va ser un concert molt bonic!
Els i les alumnes de P4 i P5 han estat durant les últimes setmanes aprenent diferents paraules i conceptes d’aquesta festa tan coneguda dels països de parla anglesa.
Han estat jugant al memory, a buscar els personatges de halloween amagats, han creat un “Jack O’lantern” per les seves classes i finalment com a tancament de l’activitat, han fet el mític “Trick or treat” per l’escola disfressats amb màscares dels personatges que ells mateixos havien escollit.
A continuació, us deixem unes quantes fotos de les activitats que han estat fent.
El dijous 31 d’octubre vam celebrar la Castanyada. Durant el dia anterior i el mateix matí de dijous els alumnes de P3, P4 i P5 van estar fent els panellets de moniato i coco, de coco i llet condensada i de galeta, xocolata i fruits secs respectivament.
A la tarda, van rebre la visita de les castanyeres i el castanyer del Montseny que els van portar moltíssimes castanyes, a canvi, els nens i les nenes els van oferir els seus panellets.
Després totes juntes vam fer una mica de festa tot ballant i cantant. Va ser molt divertit!
Ús de cookies. Aquesta web utilitza cookies per recollir dades d'analítica. Pot acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar tot" o configurar-les o rebutjar el seu ús clicant "Mostra les preferències".
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.