MEGAFONIA MUSICAL: “HISTORY OF EVERYTHING” + “ARABESQUE no.1”

TELEVISIÓ, ciència i un regal!

Aquesta setmana hem seleccionat dues propostes que han aconseguit arribar a la gran majoria del seu públic gràcies al mateix canal: la televisió!

Per entrar escoltarem la capçalera de “Planeta imaginari, un programa de divulgació científica emesa per TVE entre el 1983 (només en català les dues primeres temporades) i el 1986. Aquest programa va deixar un gran record en tots aquells infants dels 80 i va aconseguir apropar-los a un gran ventall de personatges literaris, artístics i fantàstics. La seva sintonia és una mostra més d’aquesta fantasia que envoltava el programa: es tracta d’una obra clàssica, l’”Arabesque no.1” de Claude Debussy versionada amb instruments electrònics pel japonès Isao Tomita. Aquesta cançó és molt especial per la Tanit Llorens (2n) i la seva família; el seu pare Sergi (exalumne de l’escola!) ens explica que des de ben petita li han posat per despertar-la. Moltes gràcies per compartir-la amb nosaltres, esperem que també ens ajudi a despertar-nos!

Per sortir tenim una proposta ben actual que ens envia la Montse Saura: la capçalera de la sit-com americana “The Big Bang Theory”. En emisió des de l’any 2007 en més de 20 països diferents aquesta sèrie d’humor presenta les aventures quotidianes d’un grup de joves científics entre els que destaca Sheldon Cooper (Jim Parson), que malgrat ser brillant a nivell científic mostra un caràcter i un comportament social curiosos que els porten sovint a situacions còmiques. Tot i que els guionistes no ho han especificat mai moltes de les característiques d’aquest personatge s’assimilen a la d’aquelles persones que pateixen el Síndrome d’Asperger i és una bona eina per normalitzar i divulgar les afectacions d’aquest transtorn. El títol original de la cançó de capçalera és “History or everything”, dels canadencs Barenaked Ladies; si sou capaços de seguir la lletra hi podreu trobar de debò un brevíssim resum de la història!

I no ens n’oblidem, aquesta setmana sí! El regal promès el podreu trobar seguint el següent enllaç:

Una llista d’Spotify on trobareu totes i cadascuna de les cançons que hem sentit sonar durant el curs per la Megafonia i on anirem afegint les noves propostes que ens feu arribar. Com veureu aquest regal l’heu fet vosaltres mateixos, així que una vegada més moltíssimes gràcies a tots els que heu participat en el projecte! Esperem que en gaudiu!!

2 comentaris a “MEGAFONIA MUSICAL: “HISTORY OF EVERYTHING” + “ARABESQUE no.1”

Els comentaris estan tancats.