L’escola del futur (taller família-escola)

El passat 24/05/17 famílies i personal de l’escola va participar en un taller en el que es va reflexionar sobre el model pedagògic de futur de Proa. Un exercici que cal fer entre tots, cada un des del nostre rol a l’escola.

En nom de la Comunitat, la Mariona (Alumnat), la Lourdes (PAS), en Xavier (Membre de la Junta), la Núria (Famílies) i l’Alba (Docents) van entregar als membres de l’equip impulsor d’Escola Nova 21 a Proa una clau encara sense dibuix. No partim de zero, està clar, 50 anys avalen que el nostre estil i manera coherent d’entendre l’educació és vàlid, però volem seguir creient que la nostra professió pot ajudar als joves a obrir totes les portes que trobaran en la seva vida.

Famílies i professionals vam tenir l’oportunitat de poder compartir criteris i debatre sobre com ha de ser l’escola Proa en un futur. Viurem el procés amb fermesa, pas a pas, sense pressa ni fent grans canvis de forma accelerada, sense perdre però ni un moment ni cap oportunitat. Segurament ho farem xerrant molt, doncs això de compartir i compartir també ens caracteritza… I així ha de ser, doncs família i escola sempre hem d’anar de la mà en això d’educar als nostres fills/alumnes.

Tot seguit trobareu el resum del treball:

A la pregunta: “Què volem que els nostres fills/alumnes siguin capaços de fer un cop acabin l’escolaritat?”, aquestes són les valoracions:

A la pregunta “Quines creus que han de ser les dues principals característiques que ha de tenir l’escola del futur?”, aquestes són les valoracions:

Comunitat Proa, felicitats novament per aquesta gran oportunitat que se’ns regala. Visquem aquest gran viatge amb el respecte i la unitat que mereix el moment.