Estada del Nick Schwatz a l’escola

Com a part del projecte d’internacionalització de l’escola ja fa uns anys que ens visita un estudiant del MIT – Massachusetts Institute of Technology-. Aquest any hem tingut en Nick Schwatz qui està estudiant el darrer curs d’Enginyeria Mecànica als Estats Units, és tutor dels nous alumnes que entren a la fraternitat on viu i ha participat a projectes a Ghana, Etiopia i Portugal.

Durant les dues darreres setmanes ha tingut contacte amb alumnes des de 6è de primària fins a 2n de batxillerat. Tant a la primària com a l’ESO els ha explicat íntegrament en anglès com és la seva vida diària i què fa en el MIT.
Els alumnes han pogut preguntar-li sobre tot allò que més els ha cridat l’atenció. Sobretot, han preguntat sobre la vida a les “fraternities” (el que aquí serien les germandats). També els han interessat molt els projectes que s’estan portant a terme al MIT, com per exemple un futur sistema de transport a través d’uns túnels submarins al buit o la creació d’un nou material amb unes propietats de duresa magnífiques i una molt baixa densitat.

En els cursos de Batxillerat s’ha incorporat com a professor de la matèria a les classes de física donant el tema de camp magnètic i a les de tecnologia ha explicat la dinàmica de rotació i el concepte de moment d’inèrcia. Els alumnes han pogut gaudir de classes completament en llengua anglesa i rebre altres maneres de fer docència. Experiències com aquesta són una bona manera d’obrir el món als nostres alumnes.