Germinem

Com cada any quan la temperatura és primaveral, els nens i nenes de 3er de primària preparen els seus germinats.
Cada dia durant una setmana els cuiden, guardant-los a la caseta de fusta ben protegits de la llum fins que finalment el procés de la germinació acaba i ens els podem menjar.

És per això que us proposem una recepta d’una amanida molt divertida del llibre “Menja’t el tarro” (totes les receptes es preparen dins d’un pot de vidre) que us agradarà molt ..ah i es pot conservar a la nevera durant 5 dies ben tapat.
Bon profit!

Aletes de pollastre macerades

Avui us convidem a tastar una recepta que a l’escola té molt èxit tan per a petits com per a grans.

Ingredients per a 4 persones

8 aletes de pollastre

50gr.  de mel

cava o vi blanc

1 cullereta de pebre roig dolç

3 culleres de quetxup

suc d’una taronja

2 culleres de salsa de soja

1 dent d’all picada

sal

Elaboració:

Tallar les puntes de les aletes i netejar si queda alguna ploma.

En un recipient posar a macerar les aletes amb el cava i els altres ingredients.

Deixar reposar 24 hores.

Escórrer-les i cuinar-les en el forn a 180 graus durant 40 minuts, donant la volta als 20 minuts, per tal que es facin bé per ambdós costats.

Marxem de vacances

Desprès d’un trimestre llarg i costerós arriben les molt esperades vacances.
Els nens i les nenes de primària han deixat el menjador preciós i ple de primavera.
Tornarem plens de noves propostes molt estiuenques per acabar el curs.

Per si voleu fer aquest dies, us proposem la recepta d’un bloc amb molta sensibilitat
“La cuina Violeta”
És un pastís amb fruits vermella molt adequat per aquesta època

Bon profit i bones vacances!
Raw Chocolat & Blueberry Pie

Necessitarem un motlle de 23 cm i folrat amb paper de forn.

Per a la base del pastís:
En un robot de cuina barregem 150 g de dàtils, 200 g d’ametlles, una cullerada de mel i un xic de sal.
Repartim en un motlle ben premut i guardem al frigorífic uns 20′.

Per a la primera capa:
Posem 150 g de dàtils en remull uns 20 minuts.
Els barregem amb 3 alvocats, 75 g de xocolata (+86%) i 75 g de mel.
Repartim damunt de la base i guardem 1 hora al frigorífic.

L’última capa:
Muntem 150 g de nata amb 75 g de sucre morè.
Barregem 150 g de nabius amb 300 g de formatge quarck fins a obtenir una pasta violeta.
Escalfen 15 g de gelatina en una mica de suc de fruit i deiem refredar.
Juntem la barreja de nata amb la de quarck i la gelatina, repartim per sobre la primera capa.
Deixem refredar 2 hores al frigorífic abans de servir.

“Vienacao” un bon suggeriment

A la nostra escola un dels objectius principals a l’hora de l’àpat és que el que mengem sigui el més saludable possible i per aconseguir-ho no utilitzem aliments precuinats i limitem els processats.
Us proposem un entrepà divertit, bo i alhora sa.
“Vienacao” casolà.
Agafeu un panet de Viena, feu-hi un forat al costat i traieu-ne tota la molla.
En un plat, barregeu la molla amb una cullerada d’oli d’oliva, una porció de xocolata negra ratllada i mitja cullerada de sucre de canya.
Barregeu -ho acuradament i reintroduïu la molla amb la mescla al panet.
És un berenar assequible, gustós  i bastant més sa que els seus homòlegs empaquetats.