Alumnes solidaris

Els actes de Sant Jordi a Proa donen els seus fruits. Dijous passat al matí vam anar a fer donació dels diners que els alumnes voluntaris de 4t d’ESO van recollir gràcies a les parades que van muntar durant de diada del 22 d’abril.

Les associacions amb les que han col·laborat (Amics de la Gent Gran i Yamuna) estan encantades amb la iniciativa dels nostres alumnes i celebrem que hi hagi joves amb tanta consciència social i amb tantes ganes de fer del nostre món, un món millor.

Felicitats i moltes gràcies Nois!

Physical Anthropology

Els alumnes de 4t d’ESO han estat treballant l’evolució humana des del punt de vista de l’antropologia física. En concret, hem fet servir la paleoantropologia (del grec, παλαιός, paleos, “antic”; άνθρωπος, anthropos, “ésser humà”; i λογος, logos, “coneixement”) com a excusa per aprendre una mica més dels nostres avantpassats fent servir el registre fòssil.

Com volíem posar-nos en la pell d’un paleobiòleg, hem creat els nostres propis fòssils d’homínids a partir de dissenys impresos en 3D i amb argila blanca. Fins i tot hem fet una petita excavació. Tota una aventura al més pur estil Indiana Jones.

Physical Anthropology- Understanding human evolution – ESO 4 – Escola PROA from Escola Proa on Vimeo.

Concurs Ciència clip

Quatre alumnes de 1r d’ESO han decidit participar en el concurs de vídeos de divulgació científica Ciencia Clip, organitzat per la càtedra de cultura científica de la Universitat del País Basc:

Són la Laia Melero de 1r A per una banda: http://cienciaclip.naukas.com/ca/video/adn-y-mutaciones/

i l’Emma Gómez, el Pol Ibáñez i la Irene Sánchez de 1r B per una altra: http://cienciaclip.naukas.com/ca/video/la-vista-las-ilusiones-opticas/
El premi depèn en part de la votació popular. Animeu-vos a donar el vostre vot!!!
Felicitats nois!!!

Visitem el Saló del Còmic

Els alumnes de 1r ESO de l’optativa de Còmic i els d’artístic de 1r de Batxillerat han gaudit de la visita al 35è Saló del Còmic de Barcelona.

Enguany el tema central estava dedicat als avions, i la seva presència en el còmic en tots els anys, però l’enorme recinte albergava activitats de tota mena (xerrades, exposicions, videojocs…) i negocis de menjar i venda de còmics, evidentment.

Tot plegat ha sigut sobre estimulant, i en ho hem passat molt bé.

Mostra de Treballs de Recerca

Aquest any la Mostra de Cotxeres de Sants – Montjuïc ha tingut regust a Proa. Cal felicitar les alumnes Sibil·la Puigcercós i Clara Felip pel seus magnífics Treballs de Recerca, i l’Aitana Giráldez que, a més a més, ha quedat  finalista de la mostra, de manera que participa directament en la Recerca Jove que es celebrarà el proper 25 d’abril, i que congrega els millors treballs de recerca dels districtes de Barcelona.

Enhorabona a les tres, i gràcies per la lliçó d’humilitat, en veure que els joves ens poden ensenyar tantes coses al adults, i una lliçó d’esperança quan veiem que el futur és a les vostres mans.

Taxonomia i filogènia de les espècies

La taxonomia (del grec ταξις, taxis, “ordenament”, i νομος, nomos, “norma” o “regla”) és, en el seu sentit més general, la ciència de la classificació. Habitualment s’utilitza el terme per designar la taxonomia biològica, la ciència d’ordenar els organismes en un sistema de classificació compost per una jerarquia de tàxons aniuats.

En aquest vídeo els alumnes de l’optativa de Biologia de 4t d’ESO es troben estudiant la taxonomia i la filogènia de les espècies fent servir la metodologia d’aprenentatge basat en problemes. Segurament ens haureu vist ocupant els passadissos, però ha valgut la pena perquè els resultats del projecte han estat magnífics i ben artístics!