Escenifiquem relats.

Avui han posat en escena els relats que portem treballant fa unes setmanes a l’optativa de Narracions de 1ESO. Tot un repte històric!

Excursió a la Mola 3r d’ESO

El passat dilluns 23 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO van passar el dia a La Mola, que es troba situada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i el cim de la qual ateny els 1.101,9 metres d’altitud.
Com sempre, hi ha algun que altre alumne que comença una mica a desgana les excursions a la muntanya, però som molts els que gaudim de la natura, de l’aire pur, de les plantes i dels animals que s’hi troben. Durant aquesta jornada, destinada a treballar la cohesió de grup, vam fer activitats dinàmiques i de reflexió i ens ho vam passar molt bé, amb ganes de repetir l’experiència amb una nova sortida a la natura.
Text: Gerard Perellón, 3rESOA

VID-20171024-WA0001 from Escola Proa on Vimeo.

Grues de la Pau

Aquest setembre, a les classes de 3r-A i 3r-B hem estat fent grues de paper, un dels molts “origamis” tradicionals originals de Japó.

Si hem fet aquesta activitat no ha sigut pas per diversió sinó per  expressar el nostre desig de pau.

Us preguntareu per què unes grues. Doncs perquè després que les bombes nuclears fossin tirades a Hiroshima i Nagasaki molta gent que no va morir a l’acte va ser afectada per la radiació deixant malalties greus i en molts casos, mortals.

Una nena afectada per la radiació va intentar fer mil grues de paper seguint la tradició que diu que en cas d’aconseguir-ho s’aconsegueix l’eterna salut. Malgrat que fins i tot els seus amics s’hi van sumar no van aconseguir les 1000 quedant-se a unes 650.

Des d’aquell dia, la història d’aquella nena va quedar gravada a tot Japó creant iniciatives aïllades. Avui dia a totes les escoles, per a portar-les al Museu de la Pau d’Hiroshima.

És per això que des de l’escola Proa i en la mesura que ens és possible, hem volgut fer aquest homenatge i atribut a les víctimes de l’atrocitat nuclear i per la preservació de la pau.

Redactor: Max P. (3B)

Convivències de 1r d’Eso II

Convivències a l’Espluga de Francolí | 1r ESO | Escola Proa | 2017 from Quim on Vimeo.

Convivències de 1r d’ESO a l’Espluga de Francolí

Ahir dilluns els alumnes de 1r d’ESO van marxar de colònies a l’Espluga de Francolí. A la tarda van visitar el Monestir de Poblet.

Comencem un nou curs 17-18

Els alumnes de l’ESO ja han començat el curs rebuts pels seus tutors. Els desitgem que tot els vagi molt bé i aprenguin molt!!!

Porta corredora

Aquest projecte l’han realitzat els alumnes de 3r d’ESO entre els mesos de maig i juny d’aquest curs 16-17. Fent servir fusta com a material principal, es tractava de construir un mecanisme on a partir de la posada en funcionament d’un motor elèctric, s’obrís una porta corredora amb l’ajut d’un sistema de vareta enroscada. Canviant la polaritat de les connexions o bé fent servir un commutador de dues posicions, es pot girar el sentit del motor i fer per tant que la porta es pugui obrir o tancar.

Els vídeo que trobeu a continuació mostra el funcionament dels nou projectes realitzats.

porta corredora from Escola Proa on Vimeo.

Projecte de tecnologia

Pràctiques de Química

Amb l’objectiu de potenciar l’ús del nou laboratori, a l’inici d’aquest curs 16-17 hi havia la proposta d’anar amb més freqüència a fer pràctiques relacionades amb els continguts que s’anirien desenvolupant al llarg del curs a l’assignatura de Química de 1r de Batxillerat.

El resultat va ser la realització d’un total de tretze pràctiques, amb un contingut força variat, com ara la determinació del contingut de ferro en una pastilla per combatre l’anèmia, el caràcter àcid-base d’una sèrie de productes quotidians o l’estudi dels factors que determinen la velocitat d’una reacció química.

Els vídeos que trobeu a continuació mostren un resum de les pràctiques realitzades:

Pràctica 2. La pluja d’or from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 3. Reaccions en tub d’assaig from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 4. Anàlisi d’una pastilla per combatre l’anèmia from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 5. Anàlisi del contingut d’àcid acetilsalicílic en una aspirina from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 6. Llei de Graham from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 7. Preparació de dissolucions from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 8. Filtració del iodur de plom (II) from Escola Proa on Vimeo.

Practica 8. Separacio d’una mescla d’oli i aigua from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 10. Determinació del caràcter àcid-base de productes quotidians from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 11. Demostració experimental de la llei de Proust from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 12. Determinació de l’acidesa d’un vinagre comercial from Escola Proa on Vimeo.

Màquina d’efectes encadenats

Aquest projecte l’han realitzat els alumnes de 3r d’ESO entre els mesos de gener i abril d’aquest curs 16-17. A partir de materials senzills i fàcils d’aconseguir, com per exemple cartró, fusta i plàstics, i intentant reutilitzar-los en la mesura del possible, es tractava de construir una màquina on a partir del llançament d’una esfera metàl·lica o bales de vidre, aquestes produirien una sèrie d’efectes consecutius i en cadena, com ara baixar per una rampa, bolcar unes fitxes de dominó, encendre uns llums o bé activar un motor el qual a la seva vegada accionaria algun altre mecanisme.

Els vídeo que trobeu a continuació mostra el funcionament dels catorze projectes realitzats.

MAQUINES TECNOLOGIA from Escola Proa on Vimeo.