La nit del casal

Com ja és tradició, al casal d’estiu passem una nit a l’escola amb els amics.

Les cuineres ens preparen un sopar per llepar-se els dits! i els monitors unes activitats d’allò més divertides.

Us deixem unes imatges perquè gaudiu amb nosaltres.

“Ara són els mestres els que aprenen”

Enguany la jornada d’estiu, organitzada per Escola Nova 21, es celebra a les nostres instal·lacions.

Un grup de 300 persones, membres dels equips impulsors i equips directius dels 30 centres mostra d’EN21, està realitzant una formació específica, amb l’objectiu de començar a implementar el proper curs processos de canvi a aquestes escoles.

A Proa estem orgullosos i contents de poder acollir a aquest grup tan nombrós i motivat en la construcció d’un nou model educatiu.

Confiem que aquests dies siguin profitosos i ajudem als alumnes al seu millor aprenentatge i desenvolupament humà.

Podeu veure la notícia des d’aquest enllaç.

Música a l’escola (setmana del 06/06/17)

Els alumnes de P4 hem triat aquestes cançons per l’hora d’entrada i sortida a l’escola:

• “La coreografia del ball de l’Abecedari”, de la Dàmaris Gelabert. Ens agrada venir a l’escola, aprendre les lletres i ballar molt mentre aprenem.
  • “Uh! Oh! No tinc por”, Super 3. Nosaltres som valents i res no ens espanta, sabem que hem de lluitar per no deixar escapar tot el que la vida ens porta.

Firentitats 2017

Com ja és habitual, l’escola Proa participa en l’edició del Firentitats organitzada pel Secretariat.

Enguany hem decorat el nostre stand donant visibilitat a l’aniversari de l’escola.

Hem fet tallers adreçats als més menuts: pins, xapes, maquillatge, manualitats…

També hem explicat contes dalt l’escenari:

I una mostra de la coral ha fet un petit concert.

L’escola del futur (taller d’alumnes interedats)

Arran del projecte Escola Nova 21, el passat 25/05/17 tots els alumnes de l’escola vam realitzar un taller conjuntament. Els docents ens van donar l’oportunitat de poder somniar quina escola volem, quines coses ens agraden més i quines voldríem canviar i/o fer.

A les 09:00 vam fer 45 grups. Els professors ens havien distribuït prèviament. Els grans vam anar a buscar els més menuts per anar a treballar a diferents llocs de l’escola. Els fillols tenim uns padrins molt bons!

Primer vam veure el curt Alike, que parla sobre la creativitat, una qualitat que mai podem perdre. Ens va agradar molt i ens va ajudar a imaginar l’escola Proa en el futur.

Els més grans ens van ajudar als més petits a entendre què és el més important d’aprendre a l’escola. A la gran majoria ens agrada venir perquè ens agrada trobar i conviure amb els nostres amics.    Vam acabar fent un dibuix amb què expressem com volem que sigui Proa en el futur.

Música a l’escola (setmana del 29/05/17)

Els alumnes de P5 hem triat aquesta cançó per l’hora d’entrada i sortida a l’escola: “Entre el cielo y el mar” i “Qui sóc jo?”. Són dues cançons que ens agraden molt. Parlen de les relacions familiars i d’amistat que cada un tenim. Ambdues ens ajuden a pensar en el que som i tot el que podem aprendre i ser.

L’escola del futur (taller família-escola)

El passat 24/05/17 famílies i personal de l’escola va participar en un taller en el que es va reflexionar sobre el model pedagògic de futur de Proa. Un exercici que cal fer entre tots, cada un des del nostre rol a l’escola.

En nom de la Comunitat, la Mariona (Alumnat), la Lourdes (PAS), en Xavier (Membre de la Junta), la Núria (Famílies) i l’Alba (Docents) van entregar als membres de l’equip impulsor d’Escola Nova 21 a Proa una clau encara sense dibuix. No partim de zero, està clar, 50 anys avalen que el nostre estil i manera coherent d’entendre l’educació és vàlid, però volem seguir creient que la nostra professió pot ajudar als joves a obrir totes les portes que trobaran en la seva vida.

Famílies i professionals vam tenir l’oportunitat de poder compartir criteris i debatre sobre com ha de ser l’escola Proa en un futur. Viurem el procés amb fermesa, pas a pas, sense pressa ni fent grans canvis de forma accelerada, sense perdre però ni un moment ni cap oportunitat. Segurament ho farem xerrant molt, doncs això de compartir i compartir també ens caracteritza… I així ha de ser, doncs família i escola sempre hem d’anar de la mà en això d’educar als nostres fills/alumnes.

Tot seguit trobareu el resum del treball:

A la pregunta: “Què volem que els nostres fills/alumnes siguin capaços de fer un cop acabin l’escolaritat?”, aquestes són les valoracions:

A la pregunta “Quines creus que han de ser les dues principals característiques que ha de tenir l’escola del futur?”, aquestes són les valoracions:

Comunitat Proa, felicitats novament per aquesta gran oportunitat que se’ns regala. Visquem aquest gran viatge amb el respecte i la unitat que mereix el moment.