Carnaval 2024

El carnaval de l’escola Proa d’aquest any 2024 ha estat carregat d’esdeveniments que ens han ajudat a celebrar aquesta festa tan esbojarrada i divertida. Aquesta setmana hem tingut:

● Presentació del rei Carnestoltes per part de les ambaixadores municipals. De manera animada i molt divertida han anunciat als més petits de l’escola l’arribada del Carnestoltes.

● Consignes. Al llarg dels dies 6, 7 i 8 de febrer, l’alumnat de Proa ha anat portant consignes de carnaval; d’aquesta manera ens hem pogut preparar per a la gran festa de divendres. Les consignes han estat consensuades en assemblea a les classes i votades pels delegats i delegades de classe de primària i de l’ESO.

● Arribo del rei Carnestoltes. El passat dijous 8 de febrer, el rei Carnestoltes ha arribat a l’escola acompanyat per alumnat de 4t de l’ESO que s’han encarregat de la seva rebuda i animació.  l’alumnat de Primària l’ha acollit amb alegria i música al pati de l’escola i, en el seu honor, ha pronunciat uns rodolins la mar de divertits!

● Festa de primària. Aquest divendres al matí l’alumnat de primària ha celebrat el Carnaval amb disfresses molt originals i divertides, fent referència a grans invents de la història. Hem pogut veure l’alumnat disfressat de bombetes, motxo, telèfons, càmeres de fotos, coets i màquines de raigs X. Els i les mestres s’han disfressat d’inventors i inventores i de robots. La festa s’ha hagut de
celebrar al poliesportiu de l’escola a causa de la pluja, però ha estat igual d’animada que sempre amb danses que han assajat al llarg d’aquestes setmanes. Així mateix, el personal de l’escola (mestres i PAS) també han celebrat el carnaval amb un animat ball!!

● Festa d’infantil. A la tarda ha estat el torn de l’alumnat d’infantil vestits i vestides d’esportistes olímpics. Així doncs, hem pogut veure l’alumnat d’i3 vestits de nedadors i nedadores, l’alumnat d’i4 com a jugadores de rugbi i l’alumnat d’5 com a esquiadores. Les mestres i el personal d’infantil s’han disfressat d’àrbitres! L’alumnat ha ofert els seus balls i danses als seus padrins i padrines i als pares i mares que els han acompanyat durant tota la representació!

● Xocolatada. Amb la voluntat d’estendre la celebració amb les famílies i el personal de l’escola, l’espai del migdia ha ofert una xocolatada popular. Enguany, s’ha decidit aprofitar l’oportunitat per mostrar-nos solidaris col·laborant amb l’Hospital Sant Joan de Déu. S’han venut totes les racions de xocolata i melindros solidaris i s’han recollit 979 euros que aniran íntegrament a la recerca en càncer infantil. Des d’aquestes línies agraïm a les famílies voluntàries que ha repartit la xocolata, a l’espai del migdia per haver organitzat i preparat la xocolata i a totes les persones que han  contribuït amb la causa comprant xocolata amb melindros!!


Ecodelegats i ecodelegades

Avui dilluns 5 de febrer a les 16:00 es reuneixen els ecodelegats i les ecodelegades en assemblea amb la direcció de l’escola.

L’objectiu d’aquesta trobada és poder donar impuls a la participació de l’alumnat en la presa de consciència per fer de l’escola Proa un espai més sostenible i respectuós amb el medi ambient. Entre les funcions que es demanaran als ecodelegats i ecodelegades tenim:

● Controlar que els interruptors de les aules estiguin apagats quan no hi hagi ningú a classe.
● Fomentar l’ús dels contenidors de separació de residus a les aules.
● Promoure conductes sostenibles entre l’alumnat i el sector docent.
● Cuidar l’ordre i la neteja a les aules
● Participar del Grup de Treball Sostenibilitat i Repte climàtic de l’escola.
● Elaborar una auditoria mediambiental a l’escola.
● Promoure campanyes de sensibilització ambiental a l’escola.
● Proposar idees de millora i de participació escolar per reduir la petjada ecològica de l’escola.


Mediateca de l’escola i el DENIP

Enguany, la Mediateca s’afegeix a la causa del DENIP i amb la voluntat de donar una segona vida als llibres que ja no estan de préstec, proposa que tots i totes adoptem un llibre.

Així doncs, es proposa que del 29 de gener i fins al 15 de febrer, tothom qui vulgui podrà adoptar un dels llibres que es trobaran en exposició pública a la mediateca de l’escola.


Menjadors Escolars Més Sans i Sostenibles

El passat dimarts 23 de gener, el Marc i la Cristina de l’espai del Migdia i la direcció pedagògica, vam assistir a una jornada formativa de Menjadors Escolars Més Sans i Sostenibles. En aquesta sessió de treball es van donar a conèixer diferents recursos pedagògics perquè, des de l’espai del migdia, es pugui conscienciar l’alumnat de la importància de l’alimentació per conservar el medi ambient, per mantenir-nos sans i per promoure una economia responsable i justa.

Així doncs, en aquesta jornada ens van mostrar les maletes pedagògiques que MEMSS posa a l’abast de les escoles, vam poder navegar pels diferents recursos que MEMSS té penjats a la xarxa
d’internet i vam elaborar una proposta pedagògica aplicable a la nostra escola.


Cursa pel Medi Ambient

Altres anys, l’escola Proa ha participat en la Cursa per la Fam que organitza l’ONG Acción contra el Hambre. Enguany, un dels objectius del curs és organitzar, de manera interna la cursa i vincular-la amb l’objectiu anual de curs.

Així doncs, aquest any la cursa de l’escola estarà dedicada al Medi Ambient i els diners que es recaptin aniran a l’ONG Stop Mare Mortum.

A mena de resum, donem alguns dels detalls de la cursa pel Medi Ambient:

Prèviament a la cursa, des de les tutories es farà una intervenció a l’aula sobre el repte climàtic i el medi ambient. En el següent document trobareu enllaços molt interessants que us ajudaran a treballar aquest tema a l’aula amb el vostre alumnat.
● Participa tot l’alumnat de l’escola des d’i3 fins a 1r de batxillerat.
● L’alumnat corre en un circuit que l’equip d’educació física dissenya en el pati de l’escola.
● Els dies de la cursa són: el 4 i el 5 de març.
● E s comptaran les voltes que faci l’alumnat.
● L’alumnat haurà de buscar patrocinadors per a la cursa. Per cada volta al circuit que faci l’alumna/e, el seu patrocinador/a farà una aportació econòmica a la causa.
● Els diners que es recullin i que hauran donat els i les patrocinadores aniran a l’ONG Stop Mare Mortum.
● Es publicaran les voltes que fa tot l’alumnat.


DENIP. 30 de gener

Amb la voluntat de continuar educant el nostre alumnat per la Pau, el proper dimarts 30 de gener, l’escola Proa celebrarà el Dia Escolar de la No-violència i de la Pau (DENIP).

Des de l’escola enllacem aquesta efemèride amb el nostre objectiu anual de curs, per aquest motiu, el fil conductor del dia del DENIP d’enguany estarà relacionat amb el repte climàtic i la conservació del medi ambient, perquè sense un planeta sa i en equilibri, no hi haurà pau al món.

En aquest sentit, des de primària relacionen el deteriorament del nostre entorn i el canvi climàtic amb l’increment de les migracions forçades de persones que viuen en països en desenvolupament, ja que a causa dels efectes del canvi climàtic, aquestes persones ja no poden continuar vivint del treball de la terra. L’increment de la migració forçada provoca milers de morts durant el seu periple cap a països desenvolupats, en especial, quan intenten arribar a les costes d’Europa travessant el mar Mediterrani en situacions molt precàries.

Enguany, la Fundació Stop Mare Mortum vol posar de manifest la relació directa que existeix entre el canvi climàtic i la migració forçosa, per aquest motiu, des de la Primària de l’escola treballarem un mural on es posi de manifest aquesta situació. El mural serà exposat a les Cotxeres de Sant els dies 11 i 12 de juny.

A la secundària es farà una instal·lació participativa al pati de l’escola. L’alumnat triarà, mitjançant un concurs, un lema que s’exposarà el dia del DENIP. Així mateix, l’alumnat treballarà a classe com afecta el deteriorament del medi ambient i el canvi climàtic en la nostra economia, el nostre benestar i en l’increment dels conflictes entre països i sectors socials. Cada alumne/a escriurà un compromís real i que realitzaran per tal de reduir, en la mesura de les seves possibilitats, l’impacte que causen sobre el medi ambient.

Aquests compromisos es penjaran en la instal·lació col·laborativa que es crearà en l’enreixat del pati gran de l’escola.


Vè Concurs de fotografia Temps de Lectura

Des de la Mediateca es comparteixen les bases del Vè concurs de fotografia Temps de Lectura. Enguany, la temàtica de les fotografies hauran d’estar relacionades amb un espai natural on aparegui l’acció de llegir.
Els objectius que persegueix aquesta iniciativa són:
● Fomentar les recomanacions literàries, enteses com una eina de comunicació i de transmissió de la sensibilitat literària i del gust per la lectura.
● Fomentar la creativitat plàstica i artística mitjançant la fotografia.
● Apropar-nos a la natura per tal d’aprendre a valorar-la, cuidar-la i preservar-la.

La participació és oberta a tot l’alumnat de l’Escola Proa, així com a les seves famílies i al personal de l’escola. Els treballs es podran presentar sota les següents categories:

● 1a categoria: alumnes de l’escola d’ESO i Batxillerat.
● 2a categoria: alumnes de l’escola de Primària.
● 3a categoria: alumnes de l’escola d’Infantil.
● 4a categoria: famílies de l’Escola Proa.
● 5a categoria: personal de l’Escola Proa

Les fotografies s’hauran d’enviar abans del 4 de març del 2024 per correu electrònic a l’adreça de la mediateca (mediateca@escola-proa.cat).


Refrigeri de germanor de la Junta de l’AFBSM

Aquest dilluns al vespre hem pogut gaudir del tradicional i deliciós refrigeri de la Junta de Famílies i que prepara l’espai del Migdia de l’escola.

L’ocasió ha permès retrobar-nos amb tots els companys i companyes que treballen a l’escola, i amb aquells altres que estan jubilats, amb els membres de l’actual Junta i de Juntes anteriors, amb les famílies delegades i amb els membres del Consell Escolar. Ha estat un moment de germanor molt agradable que ens ha permès teixir aliances i compartir desitjos de bones festes i bons  propòsits.

Agraïm a la Junta la invitació i felicitem l’equip de cuina pel menjar que han preparat per a l’ocasió!


Creaciència. 6è de primària

L’alumnat de 6è de primària ha participat d’un taller de Creaciència conduït pel científic i divulgador Dani Jiménez.

Amb aquest taller, l’alumnat treballa el mètode científic, potenciant la resolució de problemes i el pensament crític.

A partir d’una pregunta, l’alumnat participa d’un experiment científic que els ajudarà a treure les seves pròpies conclusions. Amb aquesta experiència ajudem el nostre alumnat a emocionar-se amb la ciència i la descoberta científica!


Sortides de cohesió. ESO

Mentre l’alumnat de 1r d’ESO estava de convivències, l’alumnat de la resta de cursos de l’ESO ha pogut gaudir d’una sortida de cohesió a la muntanya.

2n d’ESO han anat a Collserola, 3r d’ESO a la Mola i 4t d’ESO al Papiol.

L’objectiu de la sortida és conèixer-se millor, treballar les relacions personals i fomentar la cohesió de grup. Aquesta activitat que l’etapa decideix fer a l’inici de curs té com a objectius:

● Fomentar la cohesió de grup. Després de les barreges i amb nous companys i companyes a l’aula, cal fer activitats de dinamització i coneixença.
● Treballar les habilitats socials: Passar temps amb els companys i companyes en un entorn fora de l’aula ajuda a treballar les habilitats socials, la comunicació, la col·laboració i la resolució de conflictes.
● Foment de la cohesió de grup: Les activitats a l’aire lliure fomenten un sentiment de pertinença i cohesió de grup, ja que els nois i noies treballen junts per superar desafiaments i obstacles.
● Autoconeixement: Les activitats a l’aire lliure i les experiències noves ajuden a descobrir coses noves sobre si mateixos, com les seves capacitats, les seves preferències i els seus punts forts.
● Aprenentatge sobre el medi ambient: A més de les habilitats socials i personals, aquest tipus d’excursions també fomenten la consciència ambiental i el respecte pel medi natural.