TREBALLEM CAPACITATS A 1R

Ja acabant el curs, hem estat fent comprovacions amb capacitats.

Hem descobert que podíem omplir una ampolla petita posant-hi 2

gots d’aigua, omplint dues vegades aquesta ampolla podíem omplir-

ne una de més gran i que omplint 5 vegades aquesta omplíem una

garrafa.

Després amb uns recipients on hi havia marcades les mesures,hem

comprovat que el got era de 250ml, l’ampolla petita de ½ litre, l’altra

ampolla de litre i la garrafa de 5 litres.

Mireu les fotos!!

cap 4 cap 5 cap1 cap2 cap3

GRAN DICTAT CICLE INICIAL!!

Aquest curs hem tornat a fer el gran dictat!!

Els nens i nenes de cicle inicial,en grups barrejats de 1r i de 2n, hem participat en aquest concurs que ja tres anys que funciona.

Les proves que havíem de fer eren: LLETREJAR I DICTAT DE PARAULES.

A les classes vam fer les primeres fases del concurs i de tots els 16 grups, en van arribar 4 a la gran final.

La final la vam anar a fer a la sala d’actes i va ser molt emocionant!!

Va ser un concurs molt renyit!!

gran 2 gran 4 gran 5 gran 6 gran 7 gran 8 gran 9gran 10 gran 11

1r Premi Tramscriure a 2n de primària

La Núria Pascual ha guanyat el 1r premi de la categoria de Primer Cicle  de primària en els Jocs Florals que organitza la Fundació Trams. El seu text El 8 perdut a casa ha sigut escollit el millor entre els 18 texts presentats per les diferents escoles que formen part de la fundació Trams.

PROVES CANGUR AL CICLE SUPERIOR

Mireu quines cares més alegres! No, no es tracta d’un concurs de pintura ni literari: és un concurs d’enigmes matemàtics anomenat “Cangur”.

Consisteix en un joc concurs anual desenvolupat el mateix dia per tots els participants , convocat per la “Societat catalana de Matemàtiques”.

Té com a objectius difondre la cultura matemàtica per tots els mitjans al seu abast i estimular i motivar tants alumnes com sigui possible. No contempla cap objectiu de selecció o de comparació. El més important és engrescar massivament els nens i les nenes en la ciència matemàtica i popularitzar-la.

A l’escola vam pensar que era interessant la nostra participació. Els alumnes del cicle superior van col·laborar amb il·lusió a l’entrenament científic i van realitzar la prova definitiva amb interès.

Felicitem tots els alumnes i, especialment, aquells que han obtingut un nivell destacat:

5è:

Júlia R, Ferran A, Leire P, Clàudia F.

6è:

Eduard R, Aleix M ( “Menció d’honor”), Pol M, Irene S.

DSC_0564     DSC_0567

DSC_0560     DSC_0568

Finalitza el Projecte de Correu de Cicle Mitjà

Els alumnes de 4t de primària s’han enviat algunes trameses de correu electrònic amb alumnes de l’escola Sant Jordi i l’Escola Marinada de Trams. D’aquesta manera han après a fer servir el correu electrònic i a adjuntar documents. De passada han contactat amb nens de la seva edat d’una altra escola. Per finalitzar el projecte han fet una videoconferència amb cada escola per poder veure’s les cares.