Experiment amb plantes a tercer.

 

Aquest trimestre hem après un munt de coses sobre les plantes: quines són les seves parts, com respiren, com s’alimenten, etc. I per acabar, hem fet un experiment en anglès amb l’ajut de la Rachel per comprovar com a bons científics com l’aigua i les sals minerals pugen per la tija i arriben a les diferents parts de la planta. Per fer-ho hem utilitzat flors de pètal blanc, aigua i colorant alimentari. Ens ha calgut una bona dosi de paciència i…aquest ha estat el resultat!

IMG_0931 IMG_0879 (2) IMG_0884 IMG_0885 IMG_0886 IMG_0887 IMG_0888 IMG_0889 IMG_0916 IMG_0918 IMG_0921 IMG_0923 IMG_0927 IMG_0929


FEM DE CUINERS

 

IMG_20160315_163520    IMG_20160315_163454

A la classe de 4t B estem treballat les mesures de massa i capacitat. Com? Fent de cuiners.

IMG_20160315_112816

La Carla, una estudiant en pràctiques que ens acompanya aquestes setmanes, ens ha estat ajudant a aprendre les mesures de massa i capacitat.

IMG_20160315_095443     IMG_20160315_094018

Hem fet diverses pràctiques i per últim, ens ha proposat una manera dolça de comprovar si havíem entès què era això de mesurar grams i litres. Hem hagut de cuinar galetes.

IMG_20160315_094010    IMG_20160309_112308

El cert és que l’equació era fàcil. Si les galetes estaven bones, és perquè hem après molt bé això de mesurar. En cas contrari, algun concepte no està clar i per això no hem abocat les quantitats adequades.

IMG_20160308_112643

El resultat ens ha portat a llepar-nos els dits.

 

 

 


Taller de robòtica amb Lego We Do a 6è

Aquest segon trimestre els alumnes de 6è B han treballat amb el kits de Lego We Do combinats amb la programació amb scratch 1.4.

El  taller ha consistit en aprendre a programar el moviment d’un motor elèctric en els dos sentits, graduant la seva potència i el temps de funcionament. Això ha permès construir un cocodril amb les peces del Lego que obrís i tanqués la boca.

També hem après a programar un sensor de llum usant blocs  condicionals, Així hem aconseguit fer que el cocodril reaccioni quan posem un objecte a dins de la seva boca.

L’altre sensor que porta aquest kit és el d’inclinació amb el qual hem programat que el nostre Gatet Scratch es mogui en la direcció que inclinem el sensor.

IMG_20160301_134050

 


VISITA A TÀRRACO (5è de Primària)

Aprofitant que a 5è hem començat a treballar el tema dels romans, divendres passat vam anar a visitar la Tàrraco romana.

 

IMG_3171

 
 

Seguint la muralla, on encara s’hi veuen signes dels seus constructors, vam topar amb l’emperador August, que ens saludava i mostrava el seu poder.

 

IMG_3162

 
 

També vam veure la imatge de la Lloba Capitolina, i ens van explicar la història de Ròmul i Rem, fundadors de la ciutat de Roma.

Vam poder passejar per les entranyes del circ, el lloc per on van passar tants i tants espectadors de les curses de quadrigues. Quina emoció!

 

IMG_3168

 
 

Finalment, a l’amfiteatre, asseguts a les grades, ens vam poder posar a la pell del públic de les lluites de gladiadors. El nostre guia ens va explicar tots els detalls de les lluites i els signes que es feien servir per perdonar la vida dels lluitadors o per condemnar-los a mort (res a veure amb les pel·lis). Fins i tot vam poder baixar a l’arena. Impressionant!

 

IMG_3184 IMG_3180 IMG_3175

 


BICICLETADA DE 5è

El dimarts dia 9 de febrer, els de cinquè vam rebre la Guàrdia Urbana, que ens va preparar per a la visita de la setmana següent al Parc Infantil de Trànsit de Montjuïc.

Els agents ens van explicar com s’ha de circular quan anem en bici per la ciutat, quins són els senyals de trànsit més habituals i les mesures de seguretat que cal recordar sempre.

També ens van parlar de la sortida del dimecres dia 17, a Montjuïc, on hi ha un circuit que permet practicar tot allò que ens havíen explicat, tant quan circulem com a vianants com quan ho fem com a conductors de bicicleta, per tal de fomentar una mobilitat segura.

El dia 17, un cop allà, ens van deixar unes bicicletes, unes armilles i uns cascos i…

IMG_3187 IMG_3133

 

Apa, a circular! Tot allò que semblava taaaan fàcil a classe, a la realitat canviava una mica: que si allà no hi havia cap Stop, que si jo no he vist que vingués ningú i he passat, que si el semàfor no estava vermell..

IMG_3186 IMG_3141IMG_3190

. Va ser molt divertit i vam aprendre que és molt important respectar els senyals de trànsit i estar molt al cas dels altres vehicles i dels vianants quan circulem per la ciutat.

Esperem que els carnets arribin aviat!

 


6è: ELS NOSTRES IMPOSTOS

El passat divendres 26 de febrer en Manolo Macías, pare de l’escola i treballador de l’Agència Tributària, ens va venir a parlar dels impostos.

Va ser molt interessant per entendre quina necessitat tenim de pagar-ne i quins avantatges ens aporta.

Ara ja sabem d’on surten els diners dels hospitals, escoles, parcs,….

IMG_0217 IMP 1                         IMP 2 IMP 3                          IMP 4 IMP 6                           IMP 7