Taller d’Egipte al Museu d’arqueologia

Per acabar el trimestre els nois i noies de 1r han fet la visita al Museu Arqueològic de Catalunya. Han realitzat el taller d’Egipte on han seguit la cerimònia de momificació i han escrit el seu nom en un cartutx egipci.
La visita ha estat molt interessant i el grup ha estat felicitat per la seva col·laboració i el bon comportament demostrat al llarg de la visita.
Marxem tots de vacances amb un bon record.

Altres activitats de programació d’Scratch i Lego

Un cop ja dominem la programació del motor i el sensor de llum que porten els kids Lego We Do (veure entrada Iniciem la programció amb Lego We DO a l’antic blog) hem realitzat el muntatge de tres figures diferents per acabar fent la recreació d’un xut a porteria amb afició inclosa.

En aquest muntatge es preparen i programen les següents figures:

• Un peu que s’activa i xuta una pilota quan aquesta li arriba a la vora.
  • Un porter que està en constant moviment fins que la pilota entri a la porteria.
  • Una afició que  començarà a passar quan la pilota passi pel davanat.

Per acabar s’ajunten els tres munatges i es posa tot en marxa.

Serem capaços de fer gol?

20150217_155610

I ja per acabar el tema, hem construït un petit avió que porta com a novetat un sensor d’inclinació. L’activitat ha consistit en fer un canvi de sentit de gir en les aspes o un augment de la velocitat del motor en funció de la seva posició.

Visita al Jaciment Arqueològic d’Empúries i al Teatre-Museu Dalí.

Els alumnes d’Història de l’Art i de Llatí hem fet una sortida  el 10 de març al Jaciment Arqueològic d’Empúries i al Teatre-Museu Dalí.

Un dia excepcional!

Els alumnes de Llatí ens van fer un fantàstica explicació  de les ruïnes de l’època romana, vam passejar com si fóssim “senadors romans”.

Un cop dinats al costat de la platja , amb un paisatge  encisador….ens vam traslladar al Teatre-Museu Dalí a Figueres, que tot i que hi havia molta gent, ens van endinsar en el món oníric de l’artista, que ens captivar.

Molt de coneixement in situ en un Empordà primaveral!!!

Taller de creació: espectacle poètic

El dimecres 27 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat de literatura catalana van participar al taller poètic impartit per la cantautora Sílvia Comas, “Llum de paraula”.

Després d’una introducció a la vida i obra de l’autor, els alumnes van  treballar  sobre poemes de Miquel Martí i Pol d’èpoques i temàtiques diferents i  van fer propostes per a muntar un recital de poesia, buscant un fil conductor, música, incorporant accionat…i finalment fent la representació.